Overbescherming, een delicate balans
Wat vind ik deze blog moeilijk om te schrijven. (Over)bescherming, het is een onderwerp waar ik 4 jaar geleden volkomen in gevangen zat. Mijn doel was, mijn dochter gelukkig te maken. Maar dat lukte me niet. Ik voelde me zo mislukt als moeder, want ik kon haar niet beschermen voor het ongelukkig zijn. En hoe meer ik het probeerde, hoe meer het mislukte. Hoe meer raad ik kreeg, hoe meer ik dacht: Dat kan werken voor jou, MAAR bij mij is het anders. Ik was wereldkampioen in JA.... MAAR zinnen. Niets hielp en ik werd hopelozer en hopelozer, droeviger en droeviger [...]