Community

Online contact voor hoogbegaafden – Stel je eigen pakket samen

Via onze Nederlandse en Vlaamse regiogroepen kan je netwerken met hoogbegaafden in de regio. Je kunt hier bijvoorbeeld terecht als je op zoek bent naar peers voor jezelf of voor je hoogbegaafde kinderen, om feedback te vragen over scholen in de regio, of als je gewoon even je ei kwijt wilt bij mensen in de buurt. Ook blijf je hier op de hoogte van onze regiobijeenkomsten.

Hoogbegaafd zijn kan een uitdaging zijn en het kan fijn zijn over je hoogbegaafde kind te kunnen uitwisselen met andere ouders. Bijvoorbeeld over onderwijsperikelen en -aanpassingen of thuisonderwijs. Toch is het niet altijd maar lastig. Er zijn vele mooie momenten en je bent van harte welkom om de creatieve en grappige ingevingen van je kind te delen!

Wil je graag over van alles en nog wat uitwisselen als hoogbegaafde? Ben je wellicht nog op zoek naar hoe je jouw hoogbegaafdheid wilt gaan invullen? Kom je graag in contact met ontwikkelingsgelijken omdat dit zo fijn praat? Voel je dan van harte welkom.

Hoogbegaafden zijn heel divers. Soms ben je hoogbegaafd in combinatie met wat anders. Bijvoorbeeld in combinatie met autisme, AD(H)D of dyslexie. Of je twijfelt aan je “diagnose” en hebt daar vragen over. Of je komt graag in contact met mensen met allerlei geaardheden. We brengen je ook op basis hiervan graag gericht in contact met gelijkgestemden.

Doordat je als hoogbegaafde afwijkt van vele (on)geschreven normen, leef je anders. Je ervaart intens, neemt alles scherp in je op, overziet veel, legt veel verbanden door op creatieve wijze te combineren wat soms niet te combineren lijkt. Zodoende beleef je onder meer je werk en de liefde op een andere manier en verwerk je positieve en negatieve ervaringen anders.

Uitwisselen over wat je boeit op een niveau dat bij je past is prettig. We brengen hoogbegaafden met vergelijkbare interessegebieden graag bij elkaar.

Ben je op zoek naar aanbod? Heb je zelf aanbod? Wil je iets verkopen? Zoek je werk? Heb je vacatures? Wil je netwerken met andere begeleiders van hoogbegaafden? Plaats en vind het hier.

Ongeveer 1 op de 15 hoogbegaafden is uitzonderlijk of extreem hoogbegaafd. Hoewel veel uitzonderlijk hoogbegaafden ook extra goede “zoekers” zijn, maken wij het nog een stukje makkelijker met onze deelcommunity specifiek voor uitzonderlijk en extreem hoogbegaafden.