Community 2018-02-03T14:47:23+00:00

Hoe ontmoet jij ons?

In dit deelmenu vind je een overzicht van onze community. Je kiest zelf in welke gedeelten van de community je de verbinding wil aangaan. Je stelt je eigen pakket samen! Aangezien de community wordt beheerd door enkele tientallen vrijwilligers en elke groep weer een ander thema heeft, is het van belang dat je elke keer de groepsspecifieke vragen beantwoordt, of een motivatie stuurt in het geval van een geheime groep. Dat kan je doen richting de weergegeven personen.

How will you meet us?

In this menu you will find an overview of our community. You choose where in our community you want to connect to others. You create your own package! Because the community is moderated by tens of volunteers and all groups have a different theme, it is important that you answer the group-specific questions upon sending your request to join. In case of a secret group, please write a motivation to the listed contact person.

Organisatie | Organisation

Welkom! Denk je dat je hoogbegaafd bent, of dat je kind dat is, en wil je je oriënteren op wat dat betekent? Oriënteer je dan breed en lees algemene ervaringen en artikelen.

Regio

In onze regiogroepen kan je terecht als je op zoek bent naar peers voor jezelf of voor je hoogbegaafde kinderen. Ook blijf je hier op de hoogte van onze regiobijeenkomsten.

Individu | Individual

Wil je graag over van alles en nog wat uitwisselen als hoogbegaafde? Ben je wellicht nog op zoek naar hoe je je hoogbegaafdheid wil gaan invullen? Voel je dan van harte welkom.

Zeer hoogbegaafd | Highly, exceptionally and profoundly gifted

Zeer hoogbegaafd zijn kenmerkt zich door een intens waarnemingsvermogen, een onuitputtelijke drang naar het opdoen van nieuwe kennis en het vermogen deze toe te passen in een andere context.

Dubbel bijzonder

Hoogbegaafd zijn kan een uitdaging zijn, maar als je daarnaast nog andere uitdagingen of beperkingen tegenkomt is het prettig om ook daarover uit te kunnen wisselen met anderen.

Levensfase | Life

Doordat je als hoogbegaafde afwijkt van vele (on)geschreven normen, leef je anders. Zodoende beleef je onder meer je werk en de liefde op een andere manier en verwerk je ervaringen anders.

Interesse

Uitwisselen over wat je boeit op een niveau dat bij je past is prettig. We brengen hoogbegaafden met vergelijkbare interessegebieden graag bij elkaar.

Kind

Hoogbegaafd zijn kan een uitdaging zijn en het kan fijn zijn over je hoogbegaafde kind te kunnen uitwisselen met andere ouders en in sommige gevallen ook onderwijzers.

Begeleiding & Dienst | Counseling & Services

Op zoek naar aanbod? Heb je zelf aanbod? Wil je iets verkopen? Zoek je werk? Heb je vacatures? Wil je netwerken met andere begeleiders van hoogbegaafden? Plaats en vind het hier.