Levensfase 2018-05-08T17:48:03+00:00

Doordat je als hoogbegaafde afwijkt van vele (on)geschreven normen, leef je anders. Je ervaart intens, neemt alles scherp in je op, overziet veel, legt veel verbanden door op creatieve wijze te combineren wat soms niet te combineren lijkt. Zodoende beleef je onder meer je werk en de liefde op een andere manier en verwerk je positieve en negatieve ervaringen anders. Het beantwoorden van de drie intakevragen met je lidmaatschapsverzoek is voor Zwangerschap & Baby verplicht. Burn-out & Bore-out, Rouw & Traumaverwerking, en Bewust kindervrij zijn geheime groepen: toelating gebeurt alleen na intake. Correspondentie over geheime groepen gebeurt via de Facebookpagina-messenger.

>Vacature: Moderator diverse Facebookgroepen

Hoogbegaafden 18+

Hier kan je een diversiteit aan topics omtrent werkervaringen plaatsen, leuke of lastige situaties, sollicitaties en duurzaam ondernemerschap. Acquisitie is hier nadrukkelijk niet de bedoeling.

450+ leden

Hoogbegaafden 18+

Hier kan je op zoek naar vriendschappen, dates en relaties, vragen stellen hieromtrent, en mooie verhalen delen. Hierbij wordt een grote openheid richting seksuele- en genderdiversiteit gehandhaafd. Als we je niet kennen dan is een motivatie richting de beheerder verplicht voor toelating. Deze stuurt je dan een privébericht naar aanleiding van je lidmaatschapsverzoek.

250+ leden

Hoogbegaafden 18+

Deze groep is uitsluitend voor positieve verhalen voor en door hoogbegaafde volwassenen. Waar veelvuldig wordt gefocust op hoogbegaafdheid als last, focussen we hier op hoogbegaafdheid als lust! Wat heb je allemaal bereikt, misschien wel dankzij je hoogbegaafdheid? Wat zijn je highlights, je trotse momenten?

200+ leden

Hoogbegaafden 18+

Heb je in het dagelijks leven te maken hebben met rouwprocessen dan wel met de gevolgen van traumatische ervaringen, zoals ten gevolge van emotionele of fysieke mishandeling bijvoorbeeld door narcistische personen, verlies van een naaste, verwerking van een verlangen naar iets dat niet mocht zijn zoals het er zelf mogen zijn in de jeugd, het hebben van een ouderfiguur en ongewenste kinderloosheid en misgeboorte? Ook al lijken deze zaken van heel verschillende aard, de doorgemaakte emotionele processen kunnen sterke overeenkomsten vertonen. Hier kan je je uiten en de tijd nemen die nodig is.

100+ leden

Hoogbegaafden 18+

Heb jij een burn-out en ben je nog herstellende? Lucht hier je hart en vind steun bij elkaar. Had jij ooit een burn-out? Treed hier op als ervaringsdeskundige en steun hoogbegaafden die momenteel kampen met de beperkingen van een burn-out. Ken jij andere hoogbegaafden met een burn-out? Stel ze op de hoogte van het bestaan van deze groep.

75+ leden

Hoogbegaafden die in verwachting zijn of met een baby tot 1 jaar oud

Hier verenigen hoogbegaafden zich, die zwanger zijn, net bevallen zijn (baby tot 1 jaar oud), of een kinderwens hebben. Ook personen die een misgeboorte hebben ervaren zijn welkom. Deze groep is niet alleen maar voor (aanstaande) moeders, maar ook voor hun partners. Het is een veilig plekje om je ei kwijt te kunnen: mooie, maar ook moeilijke momenten.

25+ leden

Hoogbegaafden 18+

Deze groep is er voor jou als bewust kindervrije hoogbegaafde, bijvoorbeeld omdat je je levenswijze niet wil omgooien voor het krijgen van kinderen, over het algemeen gewoon weinig hebt met (de meeste) kinderen, de behoefte om kinderen op te voeden niet ziet zitten, je bewust geen kinderen wil vanwege de aanslag die dit vergt op je lijf (al dan niet bij een medische conditie), of omdat het verloop van jouw leven gewoon anders is. Krijg of kreeg je bovendien vanuit je omgeving toch regelmatig allerlei verwachtingen in je schoot geworpen, is het in jouw omgeving een onderwerp dat veel in de taboesfeer blijft, vliegen de kinderverhalen je voor jouw doen in hoge mate om de oren, en wordt soms bij jou respect geclaimd terwijl deze er niet altijd omgekeerd is t.o.v. jouw kinderloos zijn? Voel je dan van harte welkom. Ook als je bewust maar een kind hebt of interesse hebt in de thematiek van deze groep, ben je welkom.

10+ leden

Contact & Info

Ingeborg

Contactpersoon Werk & Ondernemen, Burn-out & Bore-out, Bewust kindervrij, Het goede leven