Op zaterdag 15 april 2023 organiseerde Stichting Hoogbegaafd! voor de tweede keer een symposium over hoogbegaafdheid. Hoe word je als hoogbegaafde gelukkig? Voor de één een vraag en voor de ander een weet.

Tijdens deze diverse en inspirerende dag spraken bekende en minder bekende mensen over dit thema. Keynotes, paneldiscussies en energieke voordrachten zorgden voor een onvergetelijke dag. We kijken terug op een zeer geslaagd en waardevol symposium. We hebben echt genoten van de energie, synergie en prettige sfeer. Wat was het heerlijk om met zo veel gelijkgestemden bij elkaar te zijn. Bedankt aan alle aanwezigen en tot ziens!

Compilatie Micha Hamel

Dit is de compilatie van spreker Micha Hamel. Hij vertelde tijdens het symposium o.a. over hoe zijn kunstvormen in elkaar overlopen en niet in genres passen (‘overal tussenin’), over zijn nieuwste dichtbundel ‘Is daar iemand’, over de onvrijheid in het huidige onderwijs en hoe hij de ‘systeemkritiek’ belichaamt.

Compilatie Danielle Krekels

Dit is de compilatie van spreker Danielle Krekels. Zij vertelde tijdens het symposium over de betekenis van kerntalenten en hoe ze je zijnsluik, potentie en ‘goesting’ bepalen. Sterke kerntalenten geven jou energie en vertalen welke normen en waarden bij jou passen, waar je over 25 jaar nog steeds gelukkig mee bent!

Compilatie Nadia en Nina

Dit is de compilatie van sprekers Nadia en Nina van de Broedplaats Jongeren. Zij vertelden tijdens het symposium over hoe je als hoogbegaafde gelukkig kan zijn en worden. Word stralend hoogbegaafd! Waar ga je als hoogbegaafde van stralen?

Lancering fotoproject Papieren Tijgers tijdens het symposium

Tijdens het symposium ‘Gelukkig hoogbegaafd, hoe dan?’ lanceerden we het fotoproject ‘Papieren Tijgers’. Stichting Hoogbegaafd! wil in samenwerking met fotograaf Iris van ’t Riet het fotoboek ‘Papieren Tijgers’ ontwikkelen. In dit fotoboek worden hoogbegaafde kinderen geportretteerd en komen ze zelf aan het woord met niet alleen de vooroordelen waar ze tegenaan lopen, maar ook hun wensen en dromen voor het onderwijs.

Wij steunen jou. Steun jij ons ook?

NU DONEREN

© Stichting Hoogbegaafd!