Kind2018-05-08T17:44:12+00:00

Hoogbegaafd zijn kan een uitdaging zijn en het kan fijn zijn over je hoogbegaafde kind te kunnen uitwisselen met andere ouders. Het beantwoorden van de drie intakevragen met je lidmaatschapsverzoek is voor elke groep in deze categorie verplicht.

>Vacature: Moderator diverse Facebookgroepen

Ouders van hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs

Hier kan je een diversiteit aan topics plaatsen aangaande hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs. Hier kan je op een vrijblijvende en laagdrempelige manier je verhaal kwijt, ervaringen uitwisselen en herkenning vinden.

3650+ leden

>Lid worden

Ouders van hoogbegaafde kinderen in het Vlaamse basisonderwijs

Hier kan je een diversiteit aan topics plaatsen aangaande hoogbegaafde kinderen in het basisonderwijs, uitsluitend als ouder. Je kan hier niet alleen praten over problemen, zoals onderpresteren of schoolbeleid, maar je wordt ook van harte uitgenodigd om leuke succesverhalen te delen.

1000+ leden

>Lid worden

Ouders van hoogbegaafde kinderen in het voortgezet onderwijs

Hier kan je een diversiteit aan topics plaatsen aangaande hoogbegaafde kinderen in het voortgezet onderwijs. Ook als je kind bijna klaar is op de basisschool kan je in deze groep terecht.

900+ leden

>Lid worden

Ouders van hoogbegaafde kinderen die nog niet naar school gaan

Hier kan je een diversiteit aan topics plaatsen aangaande hoogbegaafde kinderen die nog niet naar school gaan.

750+ leden

Ouders van hoogbegaafde kinderen tot 18

Het kan zijn dat je even klaar bent met de zware verhalen over vastgelopen hoogbegaafde kinderen en hun strubbelingen in het (reguliere) onderwijs. Daarom bestaat deze feel-good groep: hier kan je een diversiteit aan vrolijke topics plaatsen aangaande hoogbegaafde kinderen als trotse ouder of verzorger. Zoals leuke vrijetijdsmomenten en vakantiekiekjes, tekeningen of grappige anekdotes en uitspraken. Deze gezellige, luchtige groep is er om het genot van het hebben van een hoogbegaafd kind te benadrukken.

750+ leden

>Lid worden

Ouders en onderwijzers van hoogbegaafde kinderen in het onderwijs

In deze groep bestaat er ruimte voor dialoog tussen ouders met kinderen in basis- en voortgezet onderwijs en onderwijzers. Het uitwisselen van ervaringen en ideeën heeft tot doel de gezamenlijke kennis te laten groeien. Een greep uit de onderwerpen die ter sprake kunnen komen: scholen, passend onderwijs en ontwikkelingen vanuit de overheid.

400+ leden

Ouders van hoogbegaafde kinderen tot 18

Ben je op zoek naar passend speelgoed voor je kind, zoals spellen, maar ook boeken? Heb je tips en goede ervaringen die je met andere ouders wil delen? Voel je dan welkom.

350+ leden

>Lid worden

Ouders van hoogbegaafde kinderen in Vlaamse secundair onderwijs

Hier kan je een diversiteit aan topics plaatsen aangaande hoogbegaafde kinderen in het secundair onderwijs, uitsluitend als ouder. Hoogbegaafde kinderen in het secundair onderwijs brengen dikwijls ook hun puber-uitdagingen met zich mee. Het begeleiden van deze hoogbegaafde pubers in de huidige maatschappij is niet altijd even makkelijk en stelt je voor mooie, doch vaak lastige uitdagingen. Je kan in deze groep echter niet alleen praten over problemen, zoals onderpresteren of schoolbeleid, maar je wordt ook van harte uitgenodigd om leuke succesverhalen te delen.

150+ leden

>Lid worden

Ouders van hoogbegaafde kinderen in het thuisonderwijs

Deze groep focust zich specifiek op het thuisonderwijs, waarbij het belang van het thuis onderwezen kind centraal staat. Je hebt gekozen voor thuisonderwijs nadat je kind al een lange en moeizame weg heeft afgelegd op school, of omdat je ervoor hebt gekozen om je kind überhaupt nooit naar een school te sturen. Je kan hier inhoudelijke ideeën uitwisselen omtrent thuisonderwijs en aan elkaar spiegelen. We modereren streng maar vriendelijk en zijn eerlijk in het uitdragen waarvoor deze groep bedoeld is. Deze groep gaat niet over juridische vraagstukken. Ook gaat deze groep niet over levensbeschouwing, opvoedvormen en -visies, omdat dit er heftig aan toe kan gaan en mensen doorgaans lijnrecht tegenover elkaar staan. Hierbij zijn de thuis onderwezen kinderen niet gebaat. Ten slotte verwijderen we nepnieuws en misinformatie: in dit geval kijken we vanuit een wetenschappelijk oogpunt.

50+ leden

Grootouders van hoogbegaafde kinderen tot 18

Hier kan je een diversiteit aan topics plaatsen aangaande je hoogbegaafde kleinkind(eren). Wat doet dat met je? Wat betekent dat?

10+ leden

Contact & Info

Daniëlle

Contactpersoon Kind