Uitzonderlijk hoogbegaafd2018-05-23T04:05:28+00:00

Uitzonderlijk hoogbegaafd zijn brengt een zijnswijze met zich mee, die zich doorgaans kenmerkt door een intens waarnemingsvermogen, een onuitputtelijke drang naar het opdoen van nieuwe kennis, het zien van patronen in een groter geheel, en het vermogen deze toe te passen in een andere context. Het beantwoorden van de drie intakevragen met je lidmaatschapsverzoek is voor Uitzonderlijk Hoogbegaafd! Kinderen verplicht. De groep Uitzonderlijk Hoogbegaafd! Volwassenen is een geheime groep: toelating gebeurt alleen na intake, op aanbevelen van iemand die al lid is, of als we al bekend zijn met jou in andere groepen. Correspondentie over geheime groepen gebeurt via de Facebookpagina-messenger.

Ouders van uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen tot 18

Uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen hebben een intens waarnemingsvermogen, een onuitputtelijke drang naar het opdoen van nieuwe kennis, het zien van patronen in een groter geheel, en het vermogen deze toe te passen in een andere context. Ze integreren de via verschillende kanalen binnengekomen informatie, gebeurtenissen en gedachten in rijke associatievelden. Uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen zijn wezenlijk anders: ze spreken een zekere taal die ze vaak niet met leeftijdsgenoten kunnen spreken. Uit gebrek aan aansluiting, onveiligheid en gebrek aan erkenning op school komen ze ook vaak thuis te zitten. Soms biedt zelfs het voltijds hoogbegaafdenonderwijs niet voldoende uitdaging voor deze kinderen. Deze groep is traumasensitief en inclusief: er wordt veel rekening gehouden met asynchrone ontwikkeling en dubbelbijzonderheid. Uitzonderlijk hoogbegaafd betreft hier een verzamelnaam voor uitzonderlijk en extreem hoogbegaafd. In Nederlands taalgebied wordt doorgaans niet gedifferentieerd tussen deze in elkaar overlopende niveaus. Deze groep gaat alleen over minderjarige kinderen. Je meerderjarige kinderen kunnen voor zichzelf lid worden van Hoogbegaafd! Uitzonderlijk hoogbegaafde volwassenen.

650+ leden

>Lid worden

Uitzonderlijk hoogbegaafden 16+

Uitzonderlijk hoogbegaafd zijn brengt een zijnswijze met zich mee, die zich doorgaans kenmerkt door een intens waarnemingsvermogen, een onuitputtelijke drang naar het opdoen van nieuwe kennis, het zien van patronen in een groter geheel, en het vermogen deze toe te passen in een andere context. Je spreekt een zekere taal die je vaker openlijk wil spreken. Veel uitzonderlijk hoogbegaafden zijn bescheiden en laten het niet actief doorschemeren. Maar anders dan het simpelweg op IQ-scores te gooien, is er vooral een wezenlijk verschil. Alleen al in het waarnemingsvermogen en de manier waarop je de via verschillende kanalen binnengekomen informatie, gebeurtenissen en gedachten integreert in rijke associatievelden. En dat mag je best erkennen. Als het op wetenschap aankomt zijn wij wetenschappelijk. Uitzonderlijk hoogbegaafd betreft hier een verzamelnaam voor uitzonderlijk en extreem hoogbegaafd.

50+ leden

>Intake

Uitzonderlijk hoogbegaafden 16+, ouders van uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen tot 18 en professionals die werken met uitzonderlijk hoogbegaafden

Zoek of heb je aanbod voor uitzonderlijk hoogbegaafden? Ben je als uitzonderlijk hoogbegaafde op zoek naar professionele begeleiding? Ben je professioneel begeleider van uitzonderlijk hoogbegaafden? Stel dan je vraag of promoot je aanbod. In deze groep wordt aanbod gedeeld zoals coaching, counseling, lezingen, symposia, boeken en blogartikelen geschreven door begeleiders van uitzonderlijk hoogbegaafden. Geen kennis, ervaring of kunde in het werken met uitzonderlijk hoogbegaafden, of is het aanbod niet relevant voor uitzonderlijk hoogbegaafden? Promoot al je overige aanbod in een andere Vraag & Aanbod groep.

Nieuw!

>Lid worden