2015: Hoogbegaafd. Als je kind (g)een Einstein is

Over hoogbegaafdheid doen nog altijd veel misverstanden de ronde. Hoogbegaafde kinderen en jongeren zouden op school een luilekkerleven leiden, en hun ouders mogen zichzelf gelukkig prijzen met een ‘succesgarantie’ in huis! Toch zijn hoogbegaafde kinderen vaak juist erg kwetsbaar en hebben ze grote nood aan begrip en een aangepaste begeleiding, zowel op school als thuis. Hoogbegaafdheid is géén luxeprobleem!

In dit volledig geactualiseerde basisboek over hoogbegaafdheid zet Tessa Kieboom, de autoriteit op het vlak van onderzoek naar hoogbegaafdheid, ouders en leerkrachten op een heel praktische manier op weg om kinderen beter te begeleiden.

Dit boek is geschreven vanuit het perspectief van het bedrijf Exentra.

Genre: Hoogbegaafde kinderen
Onderwerpen: Belgie
By |2018-06-02T21:34:16+00:00januari 1st, 2015|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.