2013: Searching for meaning. Idealism, bright minds, disillusionment, and hope

Bright idealists often find themselves disillusioned and searching for meaning in today’s world. Grasping for answers can lead to existential depression. Searching for meaning helps idealists understand their struggles and describes various ways in which they attempt to cope with their disillusionment. Helpful information and suggestions provide courses of action to nurture idealism, hope, happiness, and contentment.

• Where does idealism come from?
  • Inquiring minds want to know
  • Disillusionment and depression
  • Life meaning and existential concerns
  • Awareness and acceptance
  • Coping styles that feed illusions
  • Coping styles that go beyond illusions
  • Hope, happiness, and contentment

Genre: Gifted adults, Life lessons
By |2018-05-17T17:19:19+00:00januari 1st, 2013|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.