Dankzij deze stichting vond ik mijzelf op oneindige wegen terug.

De stichting heeft mijn leven veranderd.

Ik vond eerst mijzelf voorzichtig als HB en toen als UHB; ondanks mijn verzet hiertegen, ben ik ’t eindelijk aangegaan.

Het beestje maar aan gaan kijken.

Ik vond andere UHB’ers die al verder waren in hun processen met acceptatie.

Zij hielpen mij op weg, te gaan werken met wie ik was. Mijn eigen UHB-specialiteiten.

Dat heeft opnieuw mijn leven veranderd.

Ik vond een mini-Thuis; patronen hier gevonden, wil ik aanhouden als leidraad voor de rest van mijn leven en Zijn.

Zoek mensen die je begrijpen, hoe weinig dat er ook kunnen zijn, ze kunnen je leven voorgoed veranderen.

Wat zij in mij hebben geïnvesteerd – veiligheid geboden, patronen laten zien, geen woorden maar daden naar woorden – is een oase geweest voor me in een woestijn.

Soms is 1x een omdraai van patronen genoeg om mee te maken zodat je het daarna zelf kan, maar het moet dan wel je 1x geboden worden.

Deze stichting bood mij deze gelegenheid door o.a. de bijeenkomsten.

Wat ik vond, deze vorm van oase, hoe gebrekkig ook, want het blijft zoeken met elkaar, hoop ik op een dag ruimschoots terug te kunnen geven en bieden in ’t groot en klein, via mijn eigen zijn en werk.

Een ondervoed kuiken, verstoten uit het nest, als vreemde eend in de bijt 🙂 de mogelijkheid geven tot opgroeien, geeft resultaat.

Dit kuiken bleek een apart soort kip te zijn met verrassingseieren en met een beetje geluk vermeerdert ze zich ook nog.

Het was wat wennen aan mijzelf en voor anderen vast ook, maar het is goedgekomen met mijn gevecht met mijzelf. Het is oké wat ik vond…

Deze kip gaat nu een andere soortgenoot zoeken, een zielsverwant. De kip gaat op reis, de wijde wereld in om zichzelf te gaan uitbreiden 😉 en is intens dankbaar voor de mogelijkheden die er waren hier om te zijn.

Ik wens de stichting toe dat ze nog veel ondervoede kuikens onder hun hoede mag nemen en in contact mag brengen met de anderen uit een wat vreemd nest 🙂 zodat de kleuren en soorten steeds mooier en uitbundiger mogen groeien en toegevoegd mogen worden.

Nieuwe soorten zijn hard nodig in een wereld die steeds soortenarmer lijkt te worden.

Biodiversiteit is van levensbelang voor een gezond evenwicht.