2012: Supporting emotional needs of the gifted. 30 essays on giftedness. 30 years of SENG

To celebrate its 30th anniversary, Supporting Emotional Needs of the Gifted (SENG) offers a collection of 30 essays from leading experts in the gifted community on such topics as parenting gifted children, living with the intensity that often accompanies giftedness, counseling and educating gifted individuals, and giftedness in diverse communities and special needs populations.

This book has been written from the perspective of SENG.

Genre: Gifted adults, Gifted children
By |2018-05-22T02:59:19+00:00januari 1st, 2012|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.