2011: Ongekend hoogbegaafd. 13 portretten

Dit boek is helaas niet meer leverbaar via Bol.com en is mogelijk elders tweedehands te verkrijgen.

Hoogbegaafdheid is tegenwoordig een bekend begrip. Maar hoe is het om hoogbegaafd te zijn? De kennis hierover is beperkt tot theoretische studies en tests. Wanneer er van hoogbegaafdheid sprake is, gaat met meestal óver de mensen, kinderen vaak, die hoogbegaafd zijn en hoe met hen om te gaan. Het begrip van binnenuit is nog beperkt.

Ongekend hoogbegaafd bevat portretten van elf volwassenen en twee pubers die vertellen hoe ze omgaan met hoogbegaafdheid en daarin hun weg vinden. Duidelijk wordt hoe een voordeel lastig kan zijn en hoe het, onder welke voorwaarden, voordeliger wordt. De uiteenlopende ervaringen zijn aangevuld met een inleidende beschouwing en een hoofdstuk over consequenties voor het onderwijs.

Genre: Biografie, Hoogbegaafde kinderen, Hoogbegaafde volwassenen
Onderwerpen: Nederland
By |2018-05-25T19:02:06+00:00januari 1st, 2011|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.