Eventjes een mooie blog schrijven.

*Gaan zitten. Laptop open. Rug recht. Hoogbegaafde klaar? Typen maar!*

……..

Voor de zoveelste keer is mijn hoofd een grote chaos. Te veel gedachtes. Te veel ideeën. Er lopen allerlei gedachtesporen door elkaar heen, die vervolgens allemaal weer gekoppeld zijn aan andere paadjes, die leiden naar nieuwe gedachtes waar ik ook weer een hele rits ideeën aan kan koppelen, maar die ook te maken hebben met een zin die nog in mijn hoofd zat, waar ik net op terugkwam door het nieuws, wat maakte dat ik me weer frustreerde over de oneerlijkheid in de wereld, ik besefte me laatst trouwens dat ik de verantwoordelijkheid die ik daarvoor voel meer los moet laten, waar ik dan weer aan dacht door een liedje op de radio, wat nu weer in mijn hoofd zit, wat me trouwens deed denken aan een gebeurtenis van vorige week op straat, die gelinkt is aan wat ik als kind op vakantie zag, we kunnen nu trouwens niet op vakantie door het coronavirus, wat me eraan doet denken dat het vakantiegeld bijna binnenkomt, waarvan ik eigenlijk een rekening nog moet betalen, maar ik wil ook iets kopen voor in de tuin, waar ik trouwens de plantjes nog water moet geven, water, ik heb te weinig gedronken vandaag, hoe laat is het eigenlijk ondertussen?

Nog te volgen? Voor mij ook niet. Ik had bedacht dat het me zou helpen om dan maar te gaan schrijven. Dat is vaak een van de eerste mooie, helpende tips die mensen geven als je zegt dat je veel en ingewikkeld nadenkt.

Heb je al eens geprobeerd het op te schrijven? Een dagboek of journal? Om wat orde in je gedachtes te krijgen?

Zo gezegd, zo gedaan, met bovenstaand resultaat.

Orde? Nee. Nog meer chaos? Ja. Ik wil alles tegelijkertijd weten, zien, onderzoeken en begrijpen. Alles voelen, elk gevoel analyseren maar ook er laten zijn, verwerken en weer door. Nuttig doen, ontspannen, goed voor mezelf zorgen en uitdagingen aangaan. Wat natuurlijk niet allemaal tegelijkertijd lukt.

Goed, weer afgedwaald. Ik had dus bedacht een blog te gaan schrijven. Uiteraard moet dat dan, naast dat het mezelf zou helpen met mijn gedachtes te ordenen, een perfecte blog zijn. Eventjes zoeken op google: ’tips blog schrijven’. Het is ten slotte een blog voor Stichting Hoogbegaafd!, dan moet ik het wel goed doen. Toch?

Zucht. Nee.

Soms is het nou eenmaal chaos. Soms heb ik geen woorden voor wat er in mijn hoofd gebeurt en lijkt het totaal onlogisch, ook al leg ik zelf de linkjes wel. Soms missen de linkjes en volg ik mezelf ook niet.

Soms is de perfecte blog misschien de blog die imperfect is. Gewoon, omdat ik een imperfect mens ben, met een soms vrij ingewikkeld hoofd. Dus bij deze: een mooie blog, you’re welcome.

© Tekst Erica Waaijer | Redactie Alice K. Burridge van Green Writing | Beeld Seth Matahelumual van Epicart | Stichting Hoogbegaafd!