Je leven in eigen hand. Verder na narcistische mishandeling
Categorie:
Author:
Published: 2017
Dit boek is een vervolg op het werkboek Herstellen van narcistische mishandeling. In dit tweede boek van Iris Koops worden de onderwerpen uit het werkboek uitgediept en worden er nieuwe onderwerpen behandeld. Iris biedt een theoretisch kader en duidelijke inzichten en adviezen vanuit de praktijk. Daarnaast bevat dit nieuwe boek verschillende bijdragen van professionals, alsook tientallen ervaringsverhalen van slachtoffers.

Dit boek is een vervolg op het werkboek Herstellen van narcistische mishandeling. In dit tweede boek van Iris Koops worden de onderwerpen uit het werkboek uitgediept en worden er nieuwe onderwerpen behandeld. Iris biedt een theoretisch kader en duidelijke inzichten en adviezen vanuit de praktijk. Daarnaast bevat dit nieuwe boek verschillende bijdragen van professionals, alsook tientallen ervaringsverhalen van slachtoffers die hun weg naar herstel hebben gevonden.

De eerste stap bij het herstellen van narcistische mishandeling, is deze vorm van mishandeling begrijpen. De volgende stap, die misschien nog wel belangrijker is, is snappen welk effect die mishandeling heeft gehad op jouw systeem. De symptomen die het heeft veroorzaakt. Om te kunnen herstellen moet je eerst snappen waarom je er zo aan toe bent. Iris Koops gaat in dit boek uitgebreid in op hoe trauma en dissociatie werkt, wat het met je doet en hoe je ermee om kan (leren) gaan. Want daar zit een groot deel van de heling. Iris Koops gaat in op het herstelproces en de mogelijke valkuilen.

Dit boek kopen

Je kunt dit boek hier kopen. Je kunt dit boek niet kopen via bol.com om Stichting Hoogbegaafd! zo dankzij het commissieprogramma te steunen.

Het Verdwenen Zelf

Huiselijk geweld is niet altijd fysiek geweld. Uit onderzoek (CBS, 2021) blijkt dat 1 op de 10 jongeren in 2020 te maken heeft gehad met psychisch geweld (dwingende controle). Deze vorm van geweld kan langdurige schade veroorzaken bij de slachtoffers. Stichting Het Verdwenen Zelf biedt ondersteuning in het hersteltraject. Help ons om dit onderwerp onder de aandacht te brengen door deze video te delen. Zo laten we slachtoffers zien dat we achter hen staan en dat er hulp is. Scenario: Iris Koops | Het Verdwenen Zelf.

Een recensie toevoegen >