Herstellen van narcistische mishandeling
Categorie:
Author:
Published: 2014
Wanneer je een intensieve relatie hebt (gehad) met iemand met een persoonlijkheidsstoornis als narcisme of psychopathie, dan heeft dit vaak ernstige gevolgen. Door narcistische mishandeling raak je vervreemd van jezelf. Maar je Zelf is er nog wel. Ergens, diep verborgen. Met dit werkboek kun je de verbinding met jezelf herstellen.

Narcistische mishandeling is vaak “sneaky” en onderhuids. Het is niet helemaal duidelijk wat ze precies doen, maar je voelt het effect. In dit werkboek ontleedt Iris Koops niet alleen wat ze doen en waarom, maar vertelt ze je ook heel concreet hoe je je hiertegen kunt wapenen. Door middel van de opdrachten werk jij aan je herstel.

Door dit boek ga je begrijpen waarom narcisten doen wat ze doen, waardoor je er buiten kunt blijven. Narcistisch misbruik maakt slachtoffers vatbaar om opnieuw mishandeld te worden. Het beste advies dat over omgaan met pathologische anderen gegeven wordt is; zorg dat je niet, of zo min mogelijk met deze mensen omgaat. Maar soms is dit niet zo simpel. Door dit boek krijg je het inzicht in de wereld waar je in bent getrokken. Ik wil hierbij nadrukkelijk stellen dat het doel van mijn boek niet is sympathie vragen voor de realiteit van de narcist. Je leert juist uit welke stenen die realiteit is opgebouwd, waardoor je er definitief buiten kunt blijven.

Veel zitten slachtoffers vast; in henzelf en in hun leven. Ik zat jaren geleden net zo vast. Je zit vast doordat je niet weet hoe je eruit moet komen. Je zit vast, omdat je misschien al heel veel gelezen hebt, maar mede omdat het nog steeds een mist in je hoofd is, je de verbanden niet ziet. Of je hoofd begrijpt het deels wel, maar je gevoel wil niet mee.

Er is inmiddels via internet en andere media veel informatie over narcisme en psychopathie te vinden. Maar er ontbreekt essentiële informatie. Sommige informatie is zelfs misleidend; dat blijkt elke keer weer uit de vragen die bij ons binnen komen. Daarom heb ik in het boek belangrijke informatie over de misverstanden en valkuilen opgenomen. Doordat narcistische mishandeling zo complex in elkaar zit, heb je de juiste inzichten nodig om je herstelproces in gang te kunnen zetten en er doorheen te kunnen gaan.

Dit boek kopen

Je kunt dit boek hier kopen. Je kunt dit boek niet kopen via bol.com om Stichting Hoogbegaafd! zo dankzij het commissieprogramma te steunen.

Het Verdwenen Zelf

Huiselijk geweld is niet altijd fysiek geweld. Uit onderzoek (CBS, 2021) blijkt dat 1 op de 10 jongeren in 2020 te maken heeft gehad met psychisch geweld (dwingende controle). Deze vorm van geweld kan langdurige schade veroorzaken bij de slachtoffers. Stichting Het Verdwenen Zelf biedt ondersteuning in het hersteltraject. Help ons om dit onderwerp onder de aandacht te brengen door deze video te delen. Zo laten we slachtoffers zien dat we achter hen staan en dat er hulp is. Scenario: Iris Koops | Het Verdwenen Zelf.

Een recensie toevoegen >