Nooit meer ruzie met je baas. Hoe je als hoogbegaafde werk vindt dat past bij jou
Categorie:
Genres: ,
Published: 2020

Hoe vind je werk dat bij je past als je net iets anders bedraad bent dan de mensen om je heen? Hoe voorkom je dat je enthousiast begint en toch snel weer op je werk bent uitgekeken? En hoe voorkom je miscommunicatie en conflicten met collega’s en je baas?

Als je herkenning vindt in deze vragen, lijkt de link naar hoogbegaafdheid niet altijd logisch of voor de hand liggend. Rondom hoogbegaafdheid bestaan namelijk nog veel misvattingen, zoals dat je altijd succesvol bent in wat je onderneemt. Of dat alles je gemakkelijk afgaat.

In dit boek ontdek je wat hoogbegaafdheid met zich meebrengt op de werkvloer, wat de gaven en de valkuilen zijn die daarbij horen en hoe je je weg kunt vinden in de werkende wereld. Je ontdekt hoe je gezien en gehoord wordt. En je ontdekt hoe je werk vindt dat bij je past, zodat je plezier hebt in wat je doet, uitgedaagd wordt en – de titel verraadt het al – nooit meer ruzie krijgt met je baas.

Steun Stichting Hoogbegaafd! door dit boek te kopen

Bestel dit boek via onderstaande link en steun Stichting Hoogbegaafd! dankzij het bol.com commissieprogramma.

★★★★ Recensie: Praktisch boek voor zelfonderzoek voor hen die niet gelukkig zijn op hun werk

Adrienne van den Bos geeft met het boek Nooit meer ruzie met je baas inzichten over waarom hoogbegaafden vast kunnen lopen op hun werk. Ze geeft praktisch tools die je helpen inzicht te krijgen in jouw voorwaarden waaraan je baan dient te voldoen. Ze geeft verklaringen waarom je CV Langer is dan 1 A4tje. En geeft advies hoe je de baan voor je leven kan vinden zonder weer in je valkuilen te vallen.

Ben je niet tevreden met je huidige baan, dan is dit een pageturner.

Één praktische tip die ze geeft is wel lastig om aan te voldoen. Ze adviseert als eerste stap om 1 maand lang bij te houden wat je wel en niet leuk vindt in het leven om zo inzicht te krijgen in je diepste verlangen. Als hoogbegaafde heb je de neiging te snel te willen en een maand lijkt bij voorbaat een eeuwigheid.

Hans Witte

Januari 2021

Wij staan het niet toe dat je deze reviewtekst kopieert naar welke website dan ook, zoals een eigen website of die van verkopers. Reshare in plaats daarvan de link naar deze pagina.

Een recensie toevoegen >