De traumasensitieve school
Categorie:
Genre:
Published: 2018
Een ongeluk, het plotselinge overlijden van een dierbare, een vechtscheiding, gepest worden, emotionele of fysieke verwaarlozing of mishandeling: veel kinderen maken een ingrijpende gebeurtenis mee die tot trauma kan leiden. De vele voorbeelden, handelingsadviezen en tips maken het een buitengewoon praktisch boek dat leraren en leidinggevenden kunnen gebruiken om de school traumasensitief te maken.

In dit boek gaat Anton Horeweg, leraar en gedragsexpert, in op het gedrag dat kinderen met trauma kunnen vertonen in de klas en hoe leraren hier het beste mee kunnen omgaan. Het boek biedt diepgaande kennis over de gevolgen van trauma op de hersenen, de invloed op de ontwikkeling en op het gedrag in de klas. Vanuit deze kennis leer je als leraar het kind met trauma en zijn of haar gedrag te zien en te begrijpen.

Steun Stichting Hoogbegaafd! door dit boek te kopen

Bestel dit boek via onderstaande link en steun Stichting Hoogbegaafd! dankzij het bol.com commissieprogramma.

Een recensie toevoegen >