Voorzitter van het Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden Willy de Heer is één van de sprekers tijdens het symposium van Stichting Hoogbegaafd! op 5 oktober aanstaande in het Van der Valk Hotel te De Bilt.

Na een start als (wijk)verpleegkundige, businessconsultant, beleidsadviseur en senior beleidsmedewerker bij de overheid, heeft Willy na het voltooien van de PABO als docent gewerkt. Omdat zij in haar vak als docent in het basisonderwijs aanliep tegen bepaalde problemen als het ging om zeer makkelijk lerende kinderen en/of hoogbegaafden, is zij nu wetenschappelijk onderzoeker. Ze is gepromoveerd aan de Universiteit Leiden. Haar proefschrift Gelijkheid troef in het Nederlandse Basisonderwijs – Onderzoek naar het onderwijs voor zeer makkelijk lerenden heeft geleid tot haar boek: Onderwijs aan zeer makkelijk lerenden of hoogbegaafden – Een overzicht van de wetenschappelijke kennis.

Haar kennis en expertise op dit vlak wil Willy daarom vanuit een innerlijke drive overdragen. Dat doet ze onder andere via het door haar opgerichte Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden (KML). Het KML is een ANBI-Stichting waarvan Willy voorzitter en secretaris is.

Voor ons symposium op 5 oktober hebben wij haar bereid gevonden om te komen spreken over dit onderwerp, want haar boodschap is duidelijk: er moet meer aandacht komen voor en expertise worden ingezet als het gaat om zeer makkelijk lerende kinderen.

Leuk om te weten is dat het eerste exemplaar van Willy’s boek op 3 maart 2018 door Willy zelf is uitgereikt aan Minister President Rutte. Extra leuk is het dat je het zelf uitgereikt kunt krijgen door Willy als je het symposium bezoekt en het boek wilt kopen. Om het boek te reserveren verzoeken we je om dit te doen via info@stichtinghoogbegaafd.nl. Willy neemt dan genoeg boeken mee. Uiteraard bestaat ook de mogelijkheid om tijdens of na afloop van het symposium het boek bij Willy aan te schaffen voor de prijs van € 16,- omdat er wat extra boeken zullen zijn.

En als zelfs Professor Dr. P.B. (Paul) Cliteur zegt dat het onderzoek van Willy “waarlijk encyclopedisch” is, voelen wij ons zeer vereerd dat zij komt spreken tijdens ons symposium in De Bilt op 5 oktober.

In een kort interview met Willy in De Monitor (KRO-NCRV) krijg je alvast een eerste indruk.

Wil je meer weten over Willy en over haar werkzaamheden?
Bekijk de website van het Kenniscentrum voor Makkelijk Lerenden
of mail naar: info@kenniscentrumvoormakkelijklerenden.nl
Willy is ook te vinden op LinkedIn.

Het symposium van Stichting Hoogbegaafd! wordt mede mogelijk gemaakt door onze sponsors: Talentvol, Cinospaans, Green Writing, diverse anonieme sponsors en met dank aan Van der Valk Hotel De Bilt. Schrijf je op social media over het symposium? Gebruik dan onze hashtag #hbsymposium2019. Op de vooravond van het symposium, op 4 oktober vanaf 20.30 uur, is er een informele bijeenkomst in het Van der Valk Hotel te De Bilt. Wil je daaraan deelnemen? Meld je dan tevoren aan bij Kiki Scheepens via: slippersnet@gmail.com. Bekijk ook eens onze andere bijeenkomsten.

Wij steunen jou. Steun jij ons ook?

NU DONEREN

© Tekst Kiki Scheepens | Redactie Alice K. Burridge van Green Writing | Beeld Van der Valk Hotel te De Bilt | Afbeeldingen Willy de Heer | Stichting Hoogbegaafd!