Als er iemand een creatief persoon is, dan is het wel Elisabeth (Els) Umans, één van de sprekers tijdens het symposium van Stichting Hoogbegaafd! op zaterdag 5 oktober in Hotel Van der Valk De Bilt.

Behalve een geboren creatieveling is Els ook schrijver. Ze maakt bovendien schilderijen, is afgestudeerd psychologe en werkt in haar praktijk als coach met hoogsensitieve cliënten. Dat is de aanzet geweest om zelf een boek te schrijven. Els Umans komt daar tijdens het symposium over spreken.

Volgens Els zou er een omkering kunnen plaatsvinden in de maatschappij, mits men de moeite zou nemen om te begrijpen wat de woorden ‘hoogbegaafd’ en ‘hoogsensitief’ inhoudelijk betekenen en wat de natuurlijke functie ervan is.

Uiteindelijk zou de hele samenleving daar de vruchten van kunnen plukken. Dat is waar Els zich voor inzet en daar hebben veel van haar cliënten baat bij dankzij behandeling in haar psychologenpraktijk.

En hoe mooi is het dat wanneer iemand die voorheen ‘onderpresteerder op school’ was, vervolgens moeder werd, en zich daardoor grondig heeft verdiept in de onderwerpen hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit nu zelf een bijdrage levert aan de maatschappij? Dit doet Els door de overdracht van haar kennis en ervaringen.

Het boek Hoogbegaafd Temperament – Herkennen vanuit hoogsensitiviteit is tijdens en na het symposium verkrijgbaar bij Els voor € 19,95. Om er zeker van te zijn dat je een exemplaar in handen krijgt kun je het boek van Els reserveren via info@stichtinghoogbegaafd.nl.

Els heeft een bijzonder inspirerende persoonlijkheid, dus wij vinden het heel waardevol dat zij bereid is om te komen vertellen over haar boek, hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit en dit past helemaal in het thema van ons symposium.

Wil je meer informatie over Elisabeth (Els) Umans? Bezoek haar op LinkedIn-profiel en haar website. Wil je graag de nieuwsbrief van Els ontvangen? Meld jezelf dan aan via deze link.

Het symposium van Stichting Hoogbegaafd! wordt mede mogelijk gemaakt door onze sponsors: Talentvol, Cinospaans, Green Writing, diverse anonieme sponsors en met dank aan Van der Valk Hotel De Bilt. Schrijf je op social media over het symposium? Gebruik dan onze hashtag #hbsymposium2019. Op de vooravond van het symposium, op 4 oktober vanaf 20.30 uur, is er een informele bijeenkomst in het Van der Valk Hotel te De Bilt. Wil je daaraan deelnemen? Meld je dan tevoren aan bij Kiki Scheepens via: slippersnet@gmail.com. Bekijk ook eens onze andere bijeenkomsten.

Wij steunen jou. Steun jij ons ook?

NU DONEREN

© Tekst Kiki Scheepens | Redactie Alice K. Burridge van Green Writing | Beeld Van der Valk Hotel te De Bilt | Afbeeldingen Elisabeth Umans | Stichting Hoogbegaafd!