Optische illusies

Een optische illusie is simpel gezegd het foppen van je brein, ook wel gezichtsbedrog genoemd. Je ogen nemen iets waar wat de hersenen anders interpreteren dan dat de werkelijkheid is. De informatie die via de ogen verkregen wordt, zal in je brein namelijk maar voor 20% gebruikt worden om een beeld te vormen. De rest wordt door de hersenen zelf aangevuld. Dit doen ze door middel van eerdere ervaringen, verwachtingen en andere zintuigen. De foutjes die in het proces ‘zien’ optische illusies leveren kan je grofweg in twee categorieën onder verdelen. De hersenen vullen de basis van 20% verkeerd aan, of de informatie verkregen via het oog klopt niet.

© Laura via >>Ik wil de hele wereld kleuren<< | Redactie Alice via >>Edit & Evolve<< | Stichting Hoogbegaafd!

E-magazine ontvangen

By |2018-06-29T01:36:35+00:00november 25th, 2016|Hoogbegaafde kinderen, Hoogbegaafde volwassenen|0 Comments

Artikelen met betrekking tot Sensorische Informatieverwerking, leren en dubbel diagnose, met oog voor en vanuit het perspectief hoogbegaafdheid.