Nog een paar weken en dan is het zover: dan vindt het eerste Symposium plaats van Stichting Hoogbegaafd! met als thema “Hoogbegaafd van jong tot oud: een leven lang in ontwikkeling“.

Als locatie voor het symposium op zaterdag 5 oktober hebben we het Van der Valk Hotel te De Bilt gekozen. Dit mooie viersterrenhotel ligt in een bosrijke omgeving en is centraal gelegen in ons land. De route er naartoe is makkelijk aan te rijden.

Om met eigen ogen te zien hoe de Berenhovenzaal eruit ziet, waar het symposium wordt gehouden, hebben een paar mensen van de Stichting op 20 augustus een bezoek gebracht aan het hotel. En toegegeven, het is een prachtige zaal voor dit symposium.

Voor wie wil overnachten op 4 en/of 5 oktober kan ik dit hotel persoonlijk aanbevelen. Ik verbleef er zelf van 19 tot 20 augustus. De kamers zijn erg mooi en strak ingericht, ze zijn schoon, er is een minibar aanwezig, een koffiezetapparaat en de kamer beschikt over een eigen terras en ruime badkamer met inloopdouche. Er zijn ruim voldoende handdoeken en toiletspullen aanwezig. Wifi is gratis in dit hotel, de verbinding is goed en op de kamer is een gratis kluis aanwezig, die je door middel van het inwerpen van een muntstuk van 1 euro kunt gebruiken. De kamers zijn rustig, de bedden zijn goed, kortom: niets op aan te merken. Het zal niet voor niets zijn dat dit hotel een gouden Green Key Keurmerk heeft!

Wat mij opviel in dit hotel is de behulpzaamheid en klantvriendelijkheid van alle medewerkers. Wij hadden in het restaurant een tafel gereserveerd en gevraagd of de hond ook welkom was. Eenmaal begeleid naar onze tafel troffen wij daar een kaartje aan op naam, met de vermelding erop ‘+ hondje’. Nu kon men niet vermoeden dat het ‘hondje’ in kwestie een bouvier was van 40 kilogram, maar omdat er een ‘hondje’ mee zou komen had men bewust een wat grotere tafel voor ons gereserveerd. Dat is heel attent. Het eten in het restaurant was overigens prima.

Het ontbijt voldeed aan alles wat je van een 4-sterren hotel mag verwachten en ook daar waren de medewerkers vriendelijk. Het buffet werd goed bijgehouden en het aanbod aan etenswaren, alsook vers fruit, dranken en sappen was groot.

Ik heb ook nog gratis gebruik kunnen maken van het kleine maar prettige, lichte en vooral schone zwembad. De temperatuur van het zwemwater is prima en kluisjes zijn bij het zwembad aanwezig.

Daarnaast was het heerlijk vertoeven op het rustige terras vol met mooie planten en in de serre van het hotel konden we ’s avonds nog in alle rust een drankje nuttigen.

De omgeving is bosrijk en op het nabijgelegen landgoed Beerschoten is een prachtige beeldentuin.

Kortom, voor wie deelneemt aan het symposium en het handig vindt om te blijven slapen kan ik dit hotel zeker aanbevelen. Je komt er in ieder gelijk tot rust, een groot goed voor een hoogbegaafd persoon!

Wist je ook al dat we een leuke borrel organiseren op de avond voorafgaand aan het symposium? Maak er maar een lekker weekendje van.

Voor boekingen: bel naar Van der Valk De Bilt 030 – 220 58 11 en vermeld erbij dat je deelneemt aan het symposium van Stichting Hoogbegaafd!

Wij steunen jou. Steun jij ons ook?

NU DONEREN

© Tekst & figuur Kiki Scheepens | Redactie Alice K. Burridge van Green Writing | Beeld Van der Valk Hotel te De Bilt | Stichting Hoogbegaafd!