Hoe is Stichting Hoogbegaafd! ontstaan? Ik was al lang op zoek naar wat mij anders maakte dan veel van mijn leeftijdgenoten. Ik weet niet precies wanneer ik voor het eerst het woord “hoogbegaafdheid” bezigde, maar het uitte zich eerder in een samenspel van eigenschappen die zich samen onder die noemer bleken te scharen. Die eigenschappen had ik al eerder overdacht en uitgeschreven. Ze maken me tot wie ik ben en hoe ik handel.

Ik was op zoek naar herkenning en meer interactie vanuit een wederzijds begrip en respect. Een plek om vanuit onder andere mijn belevingswereld te sparren over van alles, zonder veroordeeld te worden, zonder als vreemd of ongrijpbaar gezien te worden. En dat zonder al te hard afgebakende formats, thema’s en richtlijnen. Laat het zich maar ontwikkelen en groeien naar waar het heen wil.

Dat Stichting Hoogbegaafd! ooit zo groot werd, inclusief ontmoetingen, had ik in 2012 nog niet durven hopen. Sinds 2018 is de stichting een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling).

Ik laat me telkens weer verrassen door de creatieve, spitsvondige en verfrissende inbreng van de mensen die zich hebben aangesloten bij Stichting Hoogbegaafd!: de bezoekers van de bijeenkomsten, de leden van onze online community, de bloggers en alle vrijwilligers. Daar ben ik als voorzitter van de stichting trots op.

Alice K. Burridge
Oprichter & Voorzitter van Stichting Hoogbegaafd!