SPONSORS

Talentvol

Begeleiding en verrijkingsprogramma’s voor uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen in Vlaanderen

Verveeld, uitgeblust of hyperactief gedrag, eindeloze vragen, niet te straffen of net perfect aangepast gedrag, toont vaak niet wat hij kan, onthoudt alles, perfectionistisch, heel medelevend, intens, zit soms op een andere planeet, voelt zich niet begrepen, kan het moeilijker maken dan het is maar doet het moeilijke met gemak,…

Je kind is hoogbegaafd, of dat denk je toch. Maar is een test altijd nodig? En wat wil dat cijfer nu echt zeggen? We nemen de levensloop van je kind even onder de loep en kijken naar wat de beste oplossing is voor jou en je kind.

Stap voor stap gaan we door het proces: wat betekent het om hoogbegaafd te zijn, wat heeft mijn kind nodig, welke rol kan je als ouder hierin spelen, wat is het verschil tussen een IQ van 130 en 145 of hoger, wat mag je verwachten van school, …  Indien nodig, wordt er doorverwezen naar andere professionals.

Website >

Cinospaans

Een klein bedrijf met een groot idee: samenwerken, jezelf laten zien en ondertussen Spaans leren!

Herkent u ze ook in uw klas, kinderen die naar buiten turen, die de clown uithangen, die iedereen helpen, terwijl ze zelf niet verder werken, die de hele bieb uitlezen? Die kinderen zullen zeker uitgedaagd worden door de eigenaardige zesjarige leerlijn Juan y Rosa. Die eigenaardigheid zit hem in de manier waarop deze leermethode de hoogbegaafde aanzet tot zelfverantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen leren.

Cinospaans heeft de leermethode Juan y Rosa ontwikkeld voor de basisschool met als hoofddoel leren samenwerken (samen ontdekken met de andere leerlingen wat leren is en hoe je dat leuk kunt maken voor jezelf), jezelf zichtbaar maken en zelfverantwoordelijkheid leren nemen bij het leren. Als bijproduct leren de kinderen Spaans.

De leerling kan met deze leermethode zelf differentiëren. De leerling maakt zijn keuzes in elk hoofdstuk, keuzes binnen de leerdoelen van het betreffende hoofdstuk, keuzes binnen de diversiteit aan opdrachten die gemaakt kunnen/moeten worden, keuzes tussen extra moeilijke, moeilijke en makkelijke opdrachten. De keuze om alle woorden/zinnen en werkwoorden goed te leren door meer spellen te doen die het stampwerk stimuleren, op school of thuis, de keuze om de “tareas extra” (de extra uitdagende opdrachten) te maken waarmee een hoger niveau dan nodig behaald kan worden. En de keuze om na de eerste basisopdrachten de toets te maken en zo versneld door te gaan naar het volgende hoofdstuk waarmee de leerling vooral snel door de basislesstof gaat en een minimaal niveau haalt van het uiteindelijke (bij)product Spaans.

Website >

Green Writing

Duurzaam tekst-, vertaal- en communicatiebureau

Green Writing voorziet ondernemers en onderzoekers met oog voor mens en natuur van krachtige teksten, vertalingen en social media om de zichtbaarheid van hun duurzame producten, diensten en kennis te vergroten.

Ben je klaar voor een volgende stap in je teksten en online communicatie?

Groeit je onderneming en zit je agenda nu zo vol dat uitbesteden noodzakelijk is?

Wil je je doelgroep nog beter aanspreken?

We kijken graag met je mee naar waar je kansen liggen en waar je op kunt inzetten.

Veel (top)talenten lopen vast omdat ze zich niet optimaal kunnen ontplooien en zich niet erkend voelen. Hoe kan talent optimaal tot ontwikkeling komen? We werken bijvoorbeeld graag aan teksten over talentontwikkeling, websiteteksten en teksten over opvoeding en onderwijs dat jong talent optimaal tot ontwikkeling brengt.

  • Je brengt oprecht talent naar organisaties of geeft organisatieadvies over begaafdheid, hoogsensitiviteit en talentontwikkeling

  • Je coacht begaafden en toptalenten in hun zelfontplooiing, zingeving en autonomie in werk en leven

  • Je verricht wetenschappelijk of maatschappelijk onderzoek op het vlak van begaafdheid, neurodiversiteit en talentontwikkeling

Green Writing. Taal is Leven.

Website >