SPONSORS

Talentvol

Begeleiding en verrijkingsprogramma’s voor uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen in Vlaanderen

Verveeld, uitgeblust of hyperactief gedrag, eindeloze vragen, niet te straffen of net perfect aangepast gedrag, toont vaak niet wat hij kan, onthoudt alles, perfectionistisch, heel medelevend, intens, zit soms op een andere planeet, voelt zich niet begrepen, kan het moeilijker maken dan het is maar doet het moeilijke met gemak,…

Je kind is hoogbegaafd, of dat denk je toch. Maar is een test altijd nodig? En wat wil dat cijfer nu echt zeggen? We nemen de levensloop van je kind even onder de loep en kijken naar wat de beste oplossing is voor jou en je kind.

Stap voor stap gaan we door het proces: wat betekent het om hoogbegaafd te zijn, wat heeft mijn kind nodig, welke rol kan je als ouder hierin spelen, wat is het verschil tussen een IQ van 130 en 145 of hoger, wat mag je verwachten van school, …  Indien nodig, wordt er doorverwezen naar andere professionals.

Cinospaans

Een klein bedrijf met een groot idee: samenwerken, jezelf laten zien en ondertussen Spaans leren!

Herkent u ze ook in uw klas, kinderen die naar buiten turen, die de clown uithangen, die iedereen helpen, terwijl ze zelf niet verder werken, die de hele bieb uitlezen? Die kinderen zullen zeker uitgedaagd worden door de eigenaardige zesjarige leerlijn Juan y Rosa. Die eigenaardigheid zit hem in de manier waarop deze leermethode de hoogbegaafde aanzet tot zelfverantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen leren.

Cinospaans heeft de leermethode Juan y Rosa ontwikkeld voor de basisschool met als hoofddoel leren samenwerken (samen ontdekken met de andere leerlingen wat leren is en hoe je dat leuk kunt maken voor jezelf), jezelf zichtbaar maken en zelfverantwoordelijkheid leren nemen bij het leren. Als bijproduct leren de kinderen Spaans.

De leerling kan met deze leermethode zelf differentiëren. De leerling maakt zijn keuzes in elk hoofdstuk, keuzes binnen de leerdoelen van het betreffende hoofdstuk, keuzes binnen de diversiteit aan opdrachten die gemaakt kunnen/moeten worden, keuzes tussen extra moeilijke, moeilijke en makkelijke opdrachten. De keuze om alle woorden/zinnen en werkwoorden goed te leren door meer spellen te doen die het stampwerk stimuleren, op school of thuis, de keuze om de “tareas extra” (de extra uitdagende opdrachten) te maken waarmee een hoger niveau dan nodig behaald kan worden. En de keuze om na de eerste basisopdrachten de toets te maken en zo versneld door te gaan naar het volgende hoofdstuk waarmee de leerling vooral snel door de basislesstof gaat en een minimaal niveau haalt van het uiteindelijke (bij)product Spaans.

Green Writing

Duurzaam tekst-, vertaal- en communicatiebureau

Taal leeft en doet leven. Communicatie is meer dan een serie woorden. Het is het vormen van een geheel, precies zoals je dat bedoelt. Dat vergt begrip van je wensen en doelen.

Goede teksten vergroten je kansen en je bereik. Het is een kunst om de juiste woorden te vinden, naadloos aansluitend op je boodschap. Op die manier wordt je tekst onderscheidend, origineel, vakinhoudelijk correct en goed afgestemd op je doelgroep.

Green Writing, opgericht door Alice K. Burridge, kijkt met een frisse blik naar je tekst. We denken in mogelijkheden. We vragen door. We hebben oog voor je missie en voor de wereld waarin je leeft. We schrijven en vertalen je teksten vanuit je duurzame boodschap. Zo blijven je teksten niet alleen vandaag, maar nog veel langer sterk en scherp.

We werken zo veel mogelijk samen met native speakers en mensen met vakkennis. We gaan graag duurzame, structurele samenwerkingen aan, want op die manier wordt ontwikkeling zichtbaar.

Green Writing werkt onder andere aan teksten over begaafdheid en talentontwikkeling. Veel (top)talenten lopen vast omdat ze zich niet optimaal kunnen ontplooien en zich niet erkend voelen. Hoe kan talent optimaal tot ontwikkeling komen? We werken bijvoorbeeld graag aan teksten over talentontwikkeling en HR, vacatureteksten om echt talent aan te trekken en teksten over opvoeding en onderwijs dat jong talent optimaal tot ontwikkeling brengt. Voor Stichting Hoogbegaafd! wordt de redactie van online artikelen verzorgd door Green Writing.