HOOGBEGAAFDHEID

WAAR ZORG EN ONDERWIJS ELKAAR ONTMOETEN

Op maandag 20 juni 2022 organiseert de Werkgroep Onderwijs samen met Fontys Hogeschool Den Bosch tussen 16.00 en 18.00 het online event Hoogbegaafdheid, waar zorg en onderwijs elkaar ontmoeten. Dit evenement zal live online te volgen zijn. Werkgroep Onderwijs van Stichting Hoogbegaafd! nodigt je van harte uit online het evenement te volgen.

Samen met experts en ervaringsdeskundige jongeren en ouders gaan wij in gesprek over de kennis en expertise op het gebied van hoogbegaafdheid die nodig is om hoogbegaafde kinderen zich ononderbroken te kunnen laten ontwikkelen.

Een ononderbroken ontwikkeling is een kinderrecht. Hoogbegaafde kinderen hebben andere ontwikkel-, onderwijs- en zorgbehoeften dan gemiddelde kinderen. Hoe geef je deze kinderen wat ze nodig hebben? Wat zijn nu de ervaringen en best practices?

In Nederland is een ononderbroken ontwikkeling, door de strikte scheiding van het onderwijs- en zorgstelsel, een flinke uitdaging. Ook wordt een gebrek aan kennis en expertise over hoogbegaafdheid in alle lagen van de zorg geconstateerd met veel misdiagnoses en schade-toebrengende trajecten als gevolg.

Daarom praten wij graag met experts en wetenschappers uit de zorg en het onderwijs om kennis uit te wisselen en vast te stellen waar nog stappen gezet mogen worden.

Betrokken experts en sprekers zijn onder meer:

• Prof. dr. Anouke Bakx, bijzonder hoogleraar Begaafdheid
  • Lotte van Dijk, huisarts en ECHA-practitioner
  • Bart Frumau, Spirare Talent Valley
  • Dorien Oskam, Haviq

Het evenement zal live gestreamd worden. Het publiek zowel op locatie als online krijgt de mogelijkheid om vragen te stellen. Wij nodigen je van harte uit om dit evenement online bij te wonen van 16:00 tot 18:00 uur.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Werkgroep Onderwijs: werkgroeponderwijs@stichtinghoogbegaafd.nl.

Bekijk, beluister en lees hier ons verslag. >

Doneer nu om dit evenement mogelijk te maken. >

Nu delen en meer mensen bereiken:

Ga naar de bovenkant