Inschrijven

Schrijf je voor een, enkele, of alle categorieën in en je ontvangt van elke nieuwe bijdrage in die categorie een bericht.

Categorieën

Nieuws

Alles over Stichting Hoogbegaafd!: onze nieuwsbrieven waarin onder meer aankondigingen van geplande bijeenkomsten. De nieuwsbrieven bevatten ook een overzicht van de meest recente artikelen. Die krijg je dan niet meteen, maar deze optie is wel handig als je iets minder vaak mail wenst te ontvangen, bijvoorbeeld als je een andere stichting of een onderneming vertegenwoordigt.

Volwassenen

Het laatste nieuws het eerst: losse artikelen over van alles dat hoogbegaafde volwassenen bezighoudt, voor en door hoogbegaafden en in allerlei genres. Deze categorie omvat geen nieuws over en aankondigingen vanuit onze organisatie.

Kinderen

Het laatste nieuws het eerst: losse artikelen over van alles met betrekking tot het hoogbegaafde kind, zoals op school of in het gezin, in alle genres. Deze categorie omvat geen nieuws over en aankondigingen vanuit onze organisatie.

All Non-Dutch contributions.

Read all

Adi van den Brande

Alice Karen

Alicia Puik

Edith

Els de Wit

Emmy

Erik van Beesten

Hiranthi Herlaar

Ingeborg de Keizer

Jenny

Laura

Lotte van Lith

Ilona Kuis

Marjolijn Peters

Stephany Daal

Tessa Faber

Alle overige bijdragen

Zelf ook bijdragen?

Bovenstaand overzicht is opvallend vrouwelijk. We verwelkomen mannelijke schrijvers ook van harte! Daarnaast streven we naar vertegenwoordiging van hoogbegaafden van diverse culturele achtergronden.

Alice Karen

Genres

Belevingswereld

Persoonlijke verhalen door hoogbegaafde volwassenen of ouders van een hoogbegaafd kind, geschreven vanuit de zijnswijze en als basis van dialoog.

Opinie

Een kritische kijk naar binnen en naar buiten: prikkelende stukken die aanzetten tot nadenken.

Informatief

Mijn kind is hoogbegaafd, of ik ben hoogbegaafd. Hoe kan ik daar goed mee omgaan? Waar moet ik op letten? Wat zijn de valkuilen? Met de praktische handvatten kan je gelijk aan de slag.

Dialoog

Persoonlijke verhalen in dialoogvorm over situaties waar veel hoogbegaafden tegenaan lopen.

Onderzoek

Polls en onderzoek uitgevoerd door onze organisatie. Soms een simpele en snelle poll, soms een update van langduriger onderzoek.

Recensie

Recensies van boeken en andere producten die relevant zijn voor hoogbegaafden, en soms niet zo relevant als ze in eerste instantie leken te zijn.