Je interesses

Vooral voor hoogbegaafde (jong)volwassenen, soms ook voor ouders van hoogbegaafde kinderen

Uitwisselen over wat je boeit op een niveau dat bij je past is prettig. We brengen hoogbegaafden met vergelijkbare interessegebieden graag bij elkaar. Het beantwoorden van de drie intakevragen met je lidmaatschapsverzoek is voor elke groep in deze categorie verplicht. Atheïsten is een geheime groep: toelating gebeurt alleen na intake. Correspondentie over geheime groepen gebeurt via de Facebookpagina-messenger.

Hoogbegaafd! Filosofie

Hier kan je een diversiteit aan filosofische topics (stellingen en links naar artikelen) plaatsen. Er is ruimte voor discussie met betrekking tot verschillende filosofische stromingen zoals epistemologie, ontologie, logica, ethiek, metafysica, etc.

400+ leden

Hoogbegaafd! Spiritualiteit

Hier kan je een diversiteit aan spirituele topics (links naar artikelen en stellingen) plaatsen. Er is ruimte voor discussie en het delen van informatie als daarom gevraagd wordt. Inherent aan het onderwerp van deze groep kan God/Spirit/(Je)HogereZelf en religie voorbij komen. Post je hierover zelf, hou het dan gebalanceerd (gedoseerd) en probeer niet te evangeliseren.

300+ leden

Hoogbegaafd! Wetenschap

Hier kan je een diversiteit aan wetenschappelijke topics (stellingen en links naar artikelen) plaatsen. Er is ruimte voor wetenschappelijke discussie met betrekking tot verschillende vakgebieden of de academische wereld in het algemeen. Een eigen academische opleiding is niet verplicht om lid te worden.

250+ leden

Hoogbegaafd! Lees- & Schrijfclub

Hier kan je een diversiteit aan links naar je blogberichten of podcasts plaatsen. Ook mensen die zelf geen blog hebben en alleen willen meelezen zijn welkom. De blogberichten en video’s kunnen gaan over van alles wat je vanuit jouw persoonlijke belevingswereld bezighoudt en zijn bij voorkeur voorzien van een korte introductie of stelling. Dit is ook de groep voor het delen van boekrecensies en artikelen die bepaalde aspecten van de literatuur beschouwen. Dit is dus een groep vóór en dóór hoogbegaafden, hoewel de thematiek van berichten daar niet direct mee te maken hoeft te hebben.

Hoogbegaafd! Games & Fantasy

Hier kan je een diversiteit aan topics over games en fantasy plaatsen, zoals nieuwsitems, nieuwe releases, game reviews, topics over boardgames, RPG’s, en LARP, maar ook puzzels, raadsels, apps en smartgames.

Hoogbegaafd! ICT

Hier verenigen hoogbegaafden met interesse in ICT zich. In deze groep bevinden zich onder meer professionele ICT’ers, maar deze groep is voor allerlei hoogbegaafden toegankelijk.

In samenwerking met Stichting “An Meaisín Dénártha” (ANMD)

Hoogbegaafd! Natuurliefhebbers

Wil jij ook natuurlijker leven? Ben je toe aan een paradigmashift? Kies je ervoor een onderdeel te zijn van de oplossing in plaats van de problemen? Wil je de verandering zijn die je in de wereld wilt zien? Wees dan welkom hier.

100+ leden

Hoogbegaafd! Kunst & Kunstenaars

Hier kan je een diversiteit aan kunstzinnige en culturele topics, zoals eigen werk, andermans werk en interessante artikelen plaatsen.

100+ leden

Hoogbegaafd! Muziek & Muzikanten

Hier is het motto “for the love of music”. Je kan er een diversiteit aan muzikale topics plaatsen over je eigen muziek als musicus of andermans muziek als muziekliefhebber. Treed je op? Ga je naar een concert en zoek je meer gezelschap? Deel het. Muzikaliteit is een gave en muziek is persoonlijk, waarbij iedereen een bepaalde associatie heeft met dat ene nummer dat je kent van de radio, of een bepaalde songtekst die een persoonlijke herinnering oproept. Daarnaast is er ruimte voor discussie met betrekking tot het ontstaan van (pop)muziek en de diverse muziekstromingen.

Hoogbegaafd! De Toren van Babel

Wij zijn een groep geëngageerde gelovigen, agnosten en atheïsten die graag met elkaar in discussie willen treden over geloofszaken. De toon hier is skeptisch maar respectvol. Humor is toegestaan zolang dit niet aanstootgevend blijkt. Moderatie is streng maar rechtvaardig, aangezien de beheerders vanuit verschillende overtuigingen aanwezig zijn. Veel lees- en discussieplezier!

Hoogbegaafd! Grote geschiedenis

Een hoogbegaafde kijk op de geschiedenis van de aarde en alles wat er op leeft: evolutie, geschiedenis van de mens, paleontologie, archeologie, geologie en natuurhistorie.

Hoogbegaafd! Atheïsten

Welkom in de wereld van vrijdenkers, humanisten en seculieren. Hier kan je een diversiteit aan atheïstische topics (stellingen en links naar artikelen) vinden en plaatsen. Er is ruimte voor discussie met betrekking tot de invloed van atheïsme, religie, geloof en spiritualiteit op de maatschappij en wetenschap, en de ethische, filosofische en psychische kwesties rondom het atheïstisch en humanistisch gedachtegoed.

Intake

Hoogbegaafd! Architectuur & Aankleding

Hier gaat het over hoe de mens zichzelf en zijn/haar omgeving vormgeeft en aankleedt. Over architectuur en inrichting, mooie, slimme, gekke, interessante, handige ideeën en haalbare tips. Hoe woon je? Hoe leef je? Ruim gezien, dus ook: hoe geef je jezelf vorm, hoe kleed je jezelf? We gaan in deze groep voor klasse, kwaliteit, bijzonderheid, eenvoud, ontroering en schoonheid.

Hoogbegaafd! Sport

Om sport te beoefenen heb je een bepaalde mindset nodig. Deze groep is er voor hoogbegaafden die (top)sport beoefenen, sporters die faalangst of andere beperkingen als een blokkade ervaren, ouders van sporters, sportliefhebbers, amateurs en begeleiders. Met een bredere kijk dan gebruikelijk bespreken we hier diverse takken van sport en alles wat erbij komt kijken.

Hoogbegaafd! Dierenliefhebbers

Deze groep is voor onze dierenkinderen. Deel hier leuke, lieve en mooie verhalen en foto’s van jouw huis- en hobbydieren.

Hoogbegaafd! Culinair

Hoog op smaak of juist op zoek naar verfijning van je hoogbegaafde smaakbeleving? Deze groep is bedoeld voor het uitwisselen van recepten, restaurantervaringen, kooktechniek en -tips op culinair vlak. Deze groep is nadrukkelijk niet voor discussies over medische zaken, voedingssupplementen en het opdringen en prediken van een bepaald dieet.

Contact & Info

Jan Willem

Filosofie, Wetenschap, Lees- & Schrijfclub, Games & Fantasy, ICT

Niek