2014: Robin Williams. Als het lachen stopt

Op 11 augustus 2014 werd bekend dat Robin Williams, geliefd acteur, dood was gevonden in zijn huis in Californie. Ook kwam naar buiten dat hij vermoedelijk zelfmoord had gepleegd. Uit de hele wereld volgden geschokte reacties: hoe was het mogelijk dat zo’n getalenteerd man, die ogenschijnlijk alle geluk van de wereld bezat, besloten had uit het leven te stappen? Was het zijn depressie, de diagnose Parkinson, het floppen van zijn laatste televisieserie, of toch iets anders?

Deze biografie is een ode aan de geniale acteur en warme persoonlijkheid die Robin Williams was. Ook probeert Emily Hebert een antwoord te vinden op het raadsel van zijn zelfmoord.

Zijn leven, zijn humor, zijn betrokkenheid en zijn depressies, dit is Robin Williams ten voeten uit.

Genre: Biografie, Kunst & Ontwerp
By |2018-05-17T14:15:58+00:00januari 1st, 2014|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.