2013: Why smart people hurt

The challenges smart and creative people encounter often include anxiety, over-thinking, mania, sadness, and despair.

Specifically, the challenges that smart people face include:

• “racing brain syndrome”
  • living in an anti-intellectual culture
  • finding ideas worth loving
  • dealing with boredom and hypersensitivity
  • finding meaning in their lives and their work
  • struggling to achieve success

In Why smart people hurt, psychologist Dr. Eric Maisel draws on his many years of work with the best and the brightest to pinpoint these often devastating challenges and offer solutions based on the groundbreaking principles and practices of natural psychology. Learn to use logic and creativity to cope with the problems of having a brain that goes into overdrive at the drop of a hat. Questions at the end of each chapter guide readers to creative individualized roadmaps to a calm and meaningful life.

Genre: Gifted adults, Work life
By |2018-05-17T17:13:27+00:00januari 1st, 2013|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.