Hoogbegaafd! Nieuwsbrief – Oktober 2018

Nieuwe artikelen

Titels van artikelen zijn aanklikbaar

Opinie

>Verder met het onderzoek naar hoogbegaafde volwassenen | Alice

>De copycat in hoogbegaafde kinderen | Alicia Puik

>Over het Vlaamse onderwijs | Els de Wit

Alles lezen

Benefietdiner

Eten in Almere en doneren aan Stichting Hoogbegaafd!

Dankzij jou kunnen we als non-profit onze activiteiten voor en door hoogbegaafden blijven ontplooien en uitbreiden. Zo kunnen we steeds meer waarmaken binnen onze kerndoelen: Verbinden, Informeren en Onderzoeken. Daarvoor zijn jouw bijdragen van harte welkom.

Doneren aan een mooi doel is nog leuker als je er ook nog een fijn dinertje bij krijgt met interessante tafelgesprekken. En dat op zaterdag 17 november vanaf 19.15 voor een bedrag van ten minste €30,-. Ook al richten we ons op hoogbegaafden, voor deelname aan het benefietdiner hoef je dat niet per se zelf te zijn.

>Aanmelden voor het benefietdiner

Interview voor het oktobernummer van &C magazine

“Hoogbegaafdheid zit ‘m veel meer in je manier van denken. Je hersenen zijn anders gewired, zo omschrijf ik het altijd.”

Alice K. Burridge, voorzitter van Stichting Hoogbegaafd!, is met nog vier andere hoogbegaafden geïnterviewd (door Imke Hamacher) en gefotografeerd (door Ruud Janssen) voor het oktobernummer van &C Magazine. Het artikel laat een mooi stukje hoogbegaafde diversiteit zien.

Het magazine is nu beschikbaar in vrijwel alle kiosken en supermarkten. Koop het vooral! Mocht je dit pas na oktober zien, kan je een mailtje sturen naar info@wavesandcurrents.eu om een scan te ontvangen.

Advertentie

Lekker lezen over hoogbegaafdheid

Ontvang je graag artikelen over hoogbegaafdheid in je inbox? Over persoonlijke ontwikkeling, hoe het hen vergaat in organisaties, als ondernemers of als wetenschappers en hoe ze het beste gefaciliteerd kunnen worden? Schrijf je dan nu in en ontvang nieuwe artikelen zodra ze online staan!

>Nu inschrijven!

By |2018-10-29T23:26:42+00:00oktober 2nd, 2018|Nieuws|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.