Hoogbegaafd! Nieuwsbrief – Augustus 2018

Live video’s

Het zat er al een tijdje aan te komen, maar sinds kort plaatsen we af en toe een live video op onze Facebookpagina. Zo leer je de stichting weer een beetje op een andere manier kennen!

>#1 Onze allereerste live video!

Interview

&C Magazine

In september of oktober komt het eerste interview over hoogbegaafdheid uit met de oprichter en voorzitter van Stichting Hoogbegaafd!, Dr. Alice K. Burridge. Dit voelt als het juiste moment van inhaken op de publieke aandacht voor hoogbegaafdheid.

De glossy &C Magazine wilde graag een nummer wijden aan intelligentie, en daarbij leek hoogbegaafdheid hen een boeiend onderwerp voor hun interview-longread. Er zijn in totaal vijf mensen geïnterviewd, waaronder ook twee hoogbegaafde mannen. Op deze manier komt er een stukje hoogbegaafde diversiteit in de schijnwerpers.

Benieuwd? Ja, wij hier ook. Je moet helaas nog even afwachten!

Fijne zomervakantie gewenst!

Advertentie

Forces of Nature helpt hoogbegaafde volwassenen met persoonlijke ontwikkeling in hun leven en op het werk.

Hoogbegaafde en getalenteerde mensen moeten alle kansen krijgen om het beste te halen uit hun persoonlijke en maatschappelijke leven. Niet gebaseerd op verwachtingen van anderen, wél op hun eigen interesses en keuzes.

Dat vergt eigenaarschap en een groot zelfbewustzijn. Ook vergt dat faciliterende organisaties. Daarom werkt Forces of Nature op individueel én op organisatieniveau.

>Website Forces of Nature

>Facebookpagina Forces of Nature

By |2018-08-05T00:03:59+00:00augustus 4th, 2018|Nieuws|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.