Hoogbegaafd! Nieuwsbrief – Juli 2018

Nieuwe artikelen

Titels van artikelen zijn aanklikbaar

Belevingswereld

>Dit was, is en wordt Michal – 7 | “Michal”, gefaciliteerd door Ilona Kuis

>Wie is ‘De Hoogbegaafde’? | Alicia Puik

>Extreem hoogbegaafden zijn hartstikke echt | Anoniem

Alles lezen

Onze nieuwe visitekaartjes

Verkrijg ze op onze bijeenkomsten

Stichting Hoogbegaafd! groeit

Doe je mee?

Stichting Hoogbegaafd! heeft inmiddels een online community met in totaal meer dan 9000 individuen, van hoogbegaafde volwassenen tot ouders van hoogbegaafde kinderen tot begeleiders van hoogbegaafden. Om de community zo goed mogelijk te faciliteren hebben we een representatief team van ongeveer 30 communitybeheerders die elk groepen naar voorkeur beheren. Ze zijn zeer bekend met de situaties en deelonderwerpen die in de verschillende groepen worden belicht.

Daarnaast vinden er in Almere, Eindhoven, Den Haag en Antwerpen terugkerende bijeenkomsten plaats voor hoogbegaafde (jong)volwassenen, en in Amsterdam voor gezinnen. Wij blijven ons aanbod uitbreiden. Deze zijn laagdrempelig en hebben steeds terugkerende bezoekers, maar bieden ook veel ruimte voor nieuwkomers die misschien nog maar net hun hoogbegaafdheid zijn gaan uitdiepen. Er is geen vast thema: het is maar net wat er ter sprake komt. Voel je vrij om je eigen vragen en onderwerpen in te brengen!

Wil jij ook helpen om ons aanbod te onderhouden of uit te breiden? Misschien vind je het leuk om ook vrijwilliger te worden! Zelfs een klein beetje vrijwilligerswerk wordt ontzettend gewaardeerd, bijvoorbeeld het modereren van een enkele online groep waar je veel voor voelt. Je komt samen te werken met een fijne groep mensen die samen een groot geheel vormen. Of misschien wil je zelf ook bijeenkomsten organiseren? Of blog je graag? Neem direct contact op of bekijk de uitgeschreven vacatures.

>Vrijwilliger worden

Of doe jij een donatie om ons aanbod mogelijk te blijven maken? Deze is bij de belasting aftrekbaar aangezien we een ANBI zijn. Onze dank is zeer groot!

>Doneren

Ondertussen in Almere

Wij hebben op zaterdag 16 juni genoten van de eerste, jaarlijks georganiseerde dag voor vrijwilligers van Stichting Hoogbegaafd! bij voorzitter Alice in Almere. Circa tien vrijwilligers waren aanwezig: beheerders van de online community, organisators van activiteiten en schrijvers. Sommige vrijwilligers hadden elkaar nog niet eerder in het echt ontmoet, ook vanwege het online karakter van de community, het ver uit elkaar wonen en de diverse aard van hun betrokkenheid bij Stichting Hoogbegaafd!

Natuurlijk was het de reis meer dan waard en verzorgde bestuurslid Jan Willem dit jaar opmerkelijke geschenkjes voor de vrijwilligers: “Pettrees”. Dat zijn kleine cactussen of vetplantjes die je aan je sleutelhanger kan doen. Om de twee weken moet je ze even in een bodempje water zetten en dan heb je een stukje groen met je mee. Natuurlijk groeien die plantjes op een gegeven moment uit hun houdertje: dan kan je ze ompotten en als er goed voor ze wordt gezorgd kunnen ze flink groot worden. We hopen dat we dit vooral met de cactussen zo makkelijk mogelijk hebben gemaakt, ook voor mensen bij wie normale planten het steeds niet redden.

Het was uitstekend weer voor een BBQ, niet te heet, maar wel droog, niet zoals de dag na de vrijwilligersdag! Diverse vrijwilligers hebben elkaar nu beter leren kennen in een andere hoedanigheid. De vrijwilligersdag is zeker voor herhaling vatbaar, volgend jaar waarschijnlijk weer op een andere locatie, zodat weer andere vrijwilligers een lange rit bespaard blijft.

Dr. Alice K. Burridge (organisator) over de Hoogbegaafd! Vrijwilligersdag op 16 juni

Fijne zomervakantie gewenst!

Advertentieruimte

Wil jij veel hoogbegaafden bereiken met je aanbod? Elke nieuwsbrief biedt op deze plek advertentieruimte. Zie hieronder voor de mogelijkheden.

By |2018-07-14T00:47:23+00:00juli 5th, 2018|Nieuws|1 Comment

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.

One Comment

1. test 30 juli 2018 at 15:31 - Reply