Hoogbegaafd! Nieuwsbrief – Juni 2018

Geplande bijeenkomsten

Subtitels van bijeenkomsten zijn aanklikbaar voor meer informatie

1 juni, Eindhoven

>Hoogbegaafd! Samen Zijn – Hoogbegaafde volwassenen

16 juni, Almere

>Hoogbegaafd! Vrijwilligersactiviteit

30 juni, Amsterdam

>HB020 event

30 juni, Antwerpen

>Hoogbegaafd! Samen Zijn – Hoogbegaafde jongvolwassenen

6 juli, Eindhoven

>Hoogbegaafd! Samen Zijn – Hoogbegaafde volwassenen

Nieuwe artikelen

Titels van artikelen zijn aanklikbaar

Belevingswereld

>Dodenherdenking | Yannick Raczynski-Henk

>Dit was, is en wordt Michal – 3 | “Michal”, gefaciliteerd door Ilona Kuis

>Dit was, is en wordt Michal – 4 | “Michal”, gefaciliteerd door Ilona Kuis

>Hoogbegaafden zijn nét mensen | Martine van der Reijden

>Examentijd | Saskia Niezen

>De kunst van het wachten | Erik van Beesten

>Dit was, is en wordt Michal – 5 | “Michal”, gefaciliteerd door Ilona Kuis

>Dit was, is en wordt Michal – 6 | “Michal”, gefaciliteerd door Ilona Kuis

>Wij zijn gebonden aan de oceaan | Alice

Opinie

>Ik ben hoogbegaafd, dus ik weet alles!? | Alicia Puik

>Als een peuter in een pretpark: te jong voor alles | Els de Wit

Gedicht

>En dan ben je ineens ouder … en ontdek je dat je hoogbegaafd bent | Alicia Puik

>De hoogbegaafde onderpresteerder | Alicia Puik

Alles lezen

ANBI-status

Toegekend met terugwerkende kracht

Begin mei is Stichting Hoogbegaafd! erkend als ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Deze status geldt met terugwerkende kracht vanaf de officiële oprichtingsdatum van 10 januari 2018. Dat betekent dat alle donaties aftrekbaar zijn bij je belastingaangifte. Dankzij jou kunnen we als stichting onze activiteiten voor en door hoogbegaafden blijven ontplooien en uitbreiden.

>Doneer

Shoppen bij Bol.com

Bol.com Partnerschapsprogramma

Bestel je boeken en eventuele andere aankopen voortaan op Bol.com via onze website. Dankzij jou ontvangt de stichting dan commissies als onderdeel van het Bol.com partnerprogramma. En dat kost jou niets extra’s. Via de zoekmachine op onze website genereer je de correcte productlink die ons commissies geeft. Je kunt van alles kopen, het hoeft dus geen product te zijn dat met hoogbegaafdheid te maken heeft. Klik op onderstaande link om naar de zoekmachine te gaan.

>Shop voortaan via de stichting bij Bol.com

HB020 event

Stichting Hoogbegaafd! aanwezig op HB020 event #3 van 2018

Op 30 juni vindt van 13.00 tot 16.00 alweer voor de derde keer dit jaar een HB020 event plaats in de openbare bibliotheek van Amsterdam in de Bijlmer. Stichting Hoogbegaafd! is wederom van de partij. We verwelkomen mensen van alle leeftijden bij onze stand.

Het HB020 platform heeft als doel het vergroten van kennis en bewustzijn over hoogbegaafdheid in de Amsterdamse samenleving bij ouders, scholen, culturele organisaties, lokale politiek en beleidsmakers. Het evenement is bedoeld voor iedereen die hoogbegaafdheid een warm hart toedraagt én voor iedereen die graag meer over dit onderwerp wil weten.

Vrijwilligersdag

Voor ontmoeting tussen vrijwilligers van Stichting Hoogbegaafd!

Stichting Hoogbegaafd! organiseert sinds haar officiële oprichting ten minste elk jaar een vrijwilligersactiviteit op een wisselende locatie. Dit jaar is er op 16 juni een BBQ in Almere. Deze is toegankelijk voor alle betrokkenen, bijvoorbeeld communitybeheerders, organisators van activiteiten en schrijvers.

Advertentieruimte

Wil jij veel hoogbegaafden bereiken met je aanbod? Elke nieuwsbrief biedt op deze plek advertentieruimte. Zie hieronder voor de mogelijkheden.

By |2018-06-03T03:39:13+00:00juni 3rd, 2018|Nieuws|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.