Hoogbegaafd! Nieuwsbrief – April 2018

Nieuwe artikelen

Titels van artikelen zijn aanklikbaar

Belevingswereld

>Ik ben niet gebroken | Anoniem

>Een passie is niet meer | Anoniem

>Stuntelen versus innovatief vermogen | Martine van der Reijden

>Ik ben hoogbegaafd, dus ik ben arrogant!? | Alicia Puik

>De Scriptopaat | Alice

>Ik kan alles, behalve kiezen… | Alicia Puik

Informatief

>De gesprekken in mij | Alice

>De slapende leeuw | Els de Wit

Alles lezen

Jaarverslag 2017 en beleidsplan online

Het jaarverslag uit 2017 staat online. Het doel van het jaarverslag is om de activiteiten en ontwikkelingen van Stichting Hoogbegaafd! per kalenderjaar te specificeren. Deze geven mede richting aan de doelstellingen voor het volgende kalenderjaar. Het bestuur publiceert elk voorjaar een jaarverslag van het voorgaande kalenderjaar.

Ons beleidsplan met bijbehorende begroting voor 2018 is ingegaan met de oprichting van Stichting Hoogbegaafd! op 10 januari 2018. Het doel van het beleidsplan is richting en structuur te geven aan de activiteiten van Stichting Hoogbegaafd! zodat beoogde doelstellingen bereikt worden. Het bestuur stelt het beleidsplan jaarlijks vast en bepaalt de prioriteiten op basis van deze jaarplannen.

>Bekijk jaarverslag en beleidsplan

Online community

Nieuw: Uitzonderlijk Hoogbegaafd! Vraag & Aanbod

Zoek of heb je aanbod voor uitzonderlijk hoogbegaafden? Ben je als uitzonderlijk hoogbegaafde op zoek naar professionele begeleiding? Ben je professioneel begeleider van uitzonderlijk hoogbegaafden? Stel dan je vraag of promoot je aanbod. In deze groep wordt aanbod gedeeld zoals coaching, counseling, lezingen, symposia, boeken en blogartikelen geschreven door begeleiders van uitzonderlijk hoogbegaafden. Geen kennis, ervaring of kunde in het werken met uitzonderlijk hoogbegaafden, of is het aanbod niet relevant voor uitzonderlijk hoogbegaafden? Promoot al je overige aanbod in een andere Vraag & Aanbod groep.

>Lid worden van Uitzonderlijk Hoogbegaafd! Vraag & Aanbod

Nieuw: Hoogbegaafd! Man / Hoogbegaafd! Vrouw

Hier kan je een diversiteit aan topics plaatsen die je als hoogbegaafde man / vrouw bezighouden. In deze groepen vind je mannen dan wel vrouwen van allerlei leeftijden vanaf 18 jaar, van jongvolwassenen tot senioren.

>Lid worden van Hoogbegaafd! Man

>Lid worden van Hoogbegaafd! Vrouw

Vrijwilligers gezocht!

Join our team!

Ben je hoogbegaafd, heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel, veel daadkracht en ben je flexibel ingesteld? Spreken onze kernwaarden jou zodanig aan dat je deze ook kan vertegenwoordigen? Word dan vrijwilliger! We zoeken onder andere moderators van diverse Facebookgroepen in onze online community, schrijvers voor het E-magazine op onze website en vrijwilligers die laagdrempelige (huiskamer)bijeenkomsten en/of benefietdiners willen organiseren. Wat lijkt je leuk? Als vrijwilliger ben je van harte welkom op onze jaarlijkse vrijwilligersdag.

>Ja, ik wil vrijwilliger worden!

>Of neem rechtstreeks contact op – niet alle mogelijkheden staan online

Advertentieruimte

Wil jij veel hoogbegaafden bereiken met je aanbod? Elke nieuwsbrief biedt op deze plek advertentieruimte. Zie hieronder voor de mogelijkheden.

By | 2018-04-04T17:27:11+00:00 april 4th, 2018|Nieuws|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.