Hoogbegaafd! Nieuwsbrief – Maart 2018

Nieuwe artikelen

Titels van artikelen zijn aanklikbaar

Belevingswereld

>Perron 9 ¾ – Een parallelle dimensie | “Eef”

>De klok die stil ging staan | Martine van der Reijden

>Ode an die Freude | Yannick Raczynski-Henk

>Negen tot vijf | Erik van Beesten

>De verborgen onderpresteerder | Alice Karen

>Pi.Btl.227 | Yannick Raczynski-Henk

>’Everybody is a genius’ | Alicia Puik

Alles lezen

Vrijwilligers gezocht!

Join our team!

Ben je hoogbegaafd, heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel, veel daadkracht en ben je flexibel ingesteld? Spreken onze kernwaarden jou zodanig aan dat je deze ook kan vertegenwoordigen? Word dan vrijwilliger! We zoeken onder andere moderators van diverse Facebookgroepen in onze online community, schrijvers voor het E-magazine op onze website en vrijwilligers die laagdrempelige (huiskamer)bijeenkomsten en/of benefietdiners willen organiseren. Wat lijkt je leuk? Als vrijwilliger ben je van harte welkom op onze jaarlijkse vrijwilligersdag.

>Ja, ik wil vrijwilliger worden!

>Of neem rechtstreeks contact op – niet alle mogelijkheden staan online

Mapping Space

Vernieuwd HB020 evenement

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden. De stichting is aanwezig op het vernieuwde HB020 event genaamd “Mapping Space”. We zullen er zijn met een hub voor hoogbegaafde jongeren en jongvolwassenen. Dus ben je een hoogbegaafde tiener of twintiger? Kom dan langs, kom praten over van alles en nog wat, of kom met een groepje en neem je eigen spellen mee.

Het HB020 platform heeft als doel het vergroten van kennis en bewustzijn over hoogbegaafdheid in de Amsterdamse samenleving bij ouders, scholen, culturele organisaties, lokale politiek en beleidsmakers. Het evenement is bedoeld voor iedereen die hoogbegaafdheid een warm hart toedraagt én voor iedereen die graag meer over dit onderwerp wil weten. Van tevoren aanmelden is niet nodig.

By |2018-03-11T17:33:07+00:00maart 1st, 2018|Nieuws|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.