Hoogbegaafd! Nieuwsbrief – Februari 2018

Wij zijn, nu echt, een stichting!

Wij zijn al sinds 2012 actief, maar nu is het een feit: wij zijn op 10 januari officieel geregistreerd als stichting! We zijn ooit ontstaan Facebook, maar inmiddels ook actief op LinkedIn, en bovenal: offline, door middel van bijeenkomsten.

Hoe willen we ons verder ontwikkelen in 2018? We willen meer internationaal worden, inclusief samenwerkingen. Er verschijnen inmiddels al Engelstalige artikelen op onze website en we hebben ook een aantal internationale Facebookgroepen, onder andere voor (uitzonderlijk) hoogbegaafde volwassenen. Samenwerkingen zijn in ontwikkeling. Bovendien zijn er langzamerhand bijeenkomsten op steeds meer plaatsen in Nederland en af en toe ook in Vlaanderen dankzij enkele gemotiveerde vrijwilligers. De huiskamerbijeenkomsten zijn steeds laagdrempelig en daarom hebben ze zelden een van tevoren vastgelegd thema. Ook ontwikkelen we ons creatieve aanbod. Niet alleen startten we recent een Facebookgroep voor kunstzinnige vraag en aanbod als onderdeel van onze online community, om zo de (commerciële) kunstzinnigheid van hoogbegaafden de ruimte op ons platform te geven die het verdient, maar ook staat er een symposium met een creatieve invulling in de steigers..

Het bestuur regelt nog een aantal praktische zaken, horend bij de officiële start van de stichting, maar binnenkort komen er nieuwe mogelijkheden voor het doen van donaties!

>Bericht over onze oprichting

Online community

Nieuw: Facebookgroep Hoogbegaafd! Kunstzinnige Vraag & Aanbod

Ben je een kunstzinnige hoogbegaafde, werkzaam als schrijver, kunstschilder, fotograaf, theatermaker, ontwerper, muzikant, filmmaker et cetera? In deze groep kan je je aanbod promoten, je blogs erover delen voor uitwisseling, evenementen aankondigen waarbij je betrokken bent, en op zoek naar kunstzinnige samenwerkingen. Ben je op zoek naar dergelijke diensten en activiteiten en daarbij een leuke interactie met een hoogbegaafde kunstenaar? Voel je dan van harte welkom om het aanbod in deze groep te bekijken en rondvraag te doen. De sfeer in de groep is bemoedigend; hier inspireren we elkaar in onze creativiteit!

By | 2018-03-11T17:33:16+00:00 februari 1st, 2018|Nieuws|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.