Hoogbegaafd! Nieuwsbrief – November 2017

Heb jij een mooi verhaal te vertellen?

Meld je dan aan als symposiumspreker!

We zijn onder andere bezig met het opzetten van symposia om hoogbegaafdheid positief onder de aandacht te brengen en om van elkaar te leren. Daarvoor zoeken we naar sprekers. Alle hoogbegaafden en ouders van hoogbegaafde kinderen hebben een verhaal te vertellen. Meestal zelfs meerdere, en op verschillende manieren. Het woord “spreker” is dus heel ruim te interpreteren. Misschien heb je wel een achtergrond in het theater of ben je een schrijver. Je kan dus behoorlijk vormvrij zijn en bijvoorbeeld ook voordragen uit eigen werk. Of telkens wat anders doen. Op deze manier waarborgen we een mooie diversiteit en interactiviteit op onze symposia.

Momenteel zijn er nog geen concrete data en programma’s. De locatie staat ook nog niet vast en kan wisselen. Wel bieden we je alvast de mogelijkheid om je ideeën en interesses door te geven en zo in onze sprekerspoule te komen. Als spreker is je toegang gratis.

We willen vooral ook de “unusual suspects” de ruimte geven om te spreken – of dat nou informatief is op basis van wetenschappelijke inzichten of een ervaringsverhaal is vanuit de eigen belevingswereld en interesses. Voor esoterie of pure marketingpraat zijn wij echter niet het aangewezen platform. In het geval van een lezing met een informatief karakter gaan we uit van wetenschappelijke standaarden.

Online community

Nieuw: Facebookgroep Hoogbegaafd! Senioren

Hier kan je een diversiteit aan topics plaatsen die je als hoogbegaafde 60+’er bezighouden.

Nieuw: Facebookgroep Hoogbegaafd! Ouders Thuisonderwijs

Deze groep focust zich specifiek op het thuisonderwijs, waarbij het belang van het thuis onderwezen kind centraal staat. Je hebt gekozen voor thuisonderwijs nadat je kind al een lange en moeizame weg heeft afgelegd op school, of omdat je ervoor hebt gekozen om je kind überhaupt nooit naar een school te sturen. Je kan hier inhoudelijke ideeën uitwisselen omtrent thuisonderwijs en aan elkaar spiegelen. We modereren streng maar vriendelijk en zijn eerlijk in het uitdragen waarvoor deze groep bedoeld is. Dit is geen groep voor commerciële reclame en voor enquêtes, daarvoor bestaat Vraag & Aanbod. Deze groep gaat ook niet over juridische vraagstukken. Ook gaat deze groep niet over levensbeschouwing, opvoedvormen en -visies, omdat dit er heftig aan toe kan gaan en mensen doorgaans lijnrecht tegenover elkaar staan. Hierbij zijn de thuis onderwezen kinderen niet gebaat. Ten slotte verwijderen we nepnieuws en misinformatie: in dit geval kijken we vanuit een wetenschappelijk oogpunt.

Hoe beleef jij

…het schrijfproces?

Heb je een passie voor schrijven? Voor een verzamelbijdrage aan ons E-magazine horen we graag van je hoe je dat doet! Hoe verloopt bij jou het creatieve schrijfproces? Waar begin je? Maak je van tevoren een structuur of begin je razendsnel je gedachten uit te tikken en is het dan nog niet snel genoeg? Hoe is je schrijfproces zich gaandeweg gaan ontwikkelen? Waaruit haal je inspiratie? En wat voor schrijftips geef je graag mee? We zijn benieuwd! Je kan je bijdrage hiernaast indienen. De lengte maakt niet uit! Indienen kan op enig moment. Als de verzamelbijdrage al is verschenen wordt je stukje achteraf toegevoegd.

Hoogbegaafd! Lees- & Schrijfclub

Nou, zó!

Zoals deze wordt weergegeven onder je bijdrage op de website
Zoals weergegeven bij je bijdrage.
Je mailadres wordt niet gepubliceerd

Advertentie

Stichting An Meaisín Dénártha (ANMD)

Wij zijn Stichting An Meaisín Dénártha (ANMD). Vertaald in het Engels betekent de naam “The Binary Machine”, De Binaire Machine. Dit verraadt het al, we doen iets met computers. Wij zijn een leer- en kennisplatform op het gebied van ICT en alles daar omheen.

Wat bieden wij?

• Virtual Private Servers (VPS) en gerelateerde diensten (beheer, webhosting, email)
  • Advies en ondersteuning op ICT vlak aan individuen en organisaties
  • Lezingen, gastcolleges en workshops (bijvoorbeeld over IPv6, Proxmox, onze eigen infrastructuur, maar ook hoe we voor andere partijen zaken hebben ingericht)
  • Een enthousiaste community met mensen die van elkaar willen leren door het opzetten van projecten voor zichzelf en voor anderen (de stichting, maar ook externe partijen zoals andere stichtingen en verenigingen)

Door met elkaar gebruik te maken van onze diensten, door opzet en beheer van diensten voor anderen, door te experimenteren in ons testlab en het bijwonen en geven van lezingen, gastcolleges en workshops vergroot je je kennis en je netwerk.

Dit is het doel van de stichting in een notendop.

Hoe kun je bijdragen aan Stichting ANMD?

• Word vrijwilliger
  • Neem een betaalde dienst af
  • Maak een donatie over op NL18 TRIO 0391 1201 07 t.a.v. Stichting An Meaisín Dénártha
  • Praat met ons over sponsoring of samenwerking
  • Like en share onze Facebook pagina
  • Vertel je werkgever, je vrienden en iedereen die je kent wie we zijn en wat we doen

Interesse?

Kom langs in onze Facebook groep, neem contact op met voorzitter Harmen de Ruiterstuur een mailtje, of bekijk onze diensten & prijzen.

Je mag uiteraard ook gezellig mee praten in ons IRC kanaal:

IRC (directe link) #anmd @ OFTC (irc.oftc.net)
Webchat #anmd @ OFTC (irc.oftc.net)
By | 2018-02-01T21:57:01+00:00 november 1st, 2017|Nieuws|0 Comments

Stichting Hoogbegaafd! verbindt, informeert en onderzoekt (ouders en begeleiders van) hoogbegaafden van alle leeftijden en achtergronden, ouders en begeleiders van hoogbegaafden en overige geïnteresseerden. Dat doen we met bijeenkomsten, een diverse online community, het schrijven van online artikelen, het onderhouden van een kennisportaal en het onderzoeken van bepaalde deelaspecten van hoogbegaafdheid. Empathie & Vertrouwen, Inclusie & Diversiteit, Integriteit & Discretie, Grondigheid & Wetenschappelijkheid zijn onze kernwaarden. We zetten hoog in op het gebruik van nieuwe media om op dynamische, interactieve en kritische wijze ons netwerk te onderhouden en informatie te verspreiden. We kijken verder dan een IQ-score: een hoogbegaafde is een hoogbewust persoon, soms ontestbaar. We benaderen hoogbegaafdheid als een positieve kwaliteit waarmee we als drijfveren middenin de maatschappij staan.